Sosiaalityön yliopistokoulutus itseään etsimässä : mitä uutta PBL antaa?
Kröger, T., & Valokivi, H. (2003). Sosiaalityön yliopistokoulutus itseään etsimässä : mitä uutta PBL antaa?. In E. Poikela, & S. Öystilä (Eds.), Yliopistopedagogiikkaa kehittämässä : kokemuksia ja kokeiluja (pp. 423-446). Tampere University Press. https://urn.fi/URN:ISBN:951-44-5762-5
Päivämäärä
2003Tekijänoikeudet
© 2003 Tampere University Press
Lähes kaikki yliopistokoulutus joutuu sovittamaan yhteen akateemisia tavoitteita ja käytännön työelämän vaatimuksia. Artikkelin tarkoituksena on osallistua tähän keskusteluun pohtimalla sosiaalityön yliopistokoulutuksen opetusmenetelmiä ja sisällöllisiä ydinalueita. Aluksi tarkastellaan sosiaalityön yliopistokoulutukseen liittyviä monia jännitteitä ja käsitellään suomalaisten yliopistojen sosiaalityön koulutusohjelmien painotuksia. Sen jälkeen artikkelissa esitellään Tampereen yliopistossa syksyllä 2002 järjestetty sosiaalityön kurssi, joka toteutettiin PBL-metodin (Problem-Based Learning) mukaisesti. Artikkelissa kuvataan sitä, miksi opetustapa valittiin ja pohditaan sen sovellusmahdollisuuksia sosiaalityön koulutuksessa.
Julkaisija
Tampere University PressEmojulkaisun ISBN
951-44-5762-5Kuuluu julkaisuun
Yliopistopedagogiikkaa kehittämässä : kokemuksia ja kokeilujaAsiasanat
Alkuperäislähde
https://urn.fi/URN:ISBN:951-44-5762-5Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/14226728
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Sosiaalityön asiantuntijuus uusissa rakenteissa : vaatimukset koulutukselle ja tutkimukselle
Mäntysaari, Mikko (Huoltaja-säätiö, 2020) -
Developing Connective Pedagogy in Cultural Research : A Case Study from the Teachers’ Perspective in Adopting a Problem-Based Approach in Higher Education
Kumpulainen, Kaisa; Vierimaa, Sanna; Koskinen-Koivisto, Eerika (MDPI, 2019)The article examines the challenges university teachers face when adopting connective pedagogy in organizing teaching. Instead of studying the learning outcomes of the method, we decided in this research to focus on the ... -
Arjen ja tieteen välissä : sosiaalityön akatemisoitumisen tarkastelua
Matthies, Aila-Leena (Sosiaalipoliittinen yhdistys, 1990)Sosiaalityön akateeminen asema, tiedepohja ja kohteena oleva todellisuus eivät ole itsestäänselviä eikä samoja kaikkialla. Akateemisuuden erityishaasteena on oppiaineen ammatillinen orientaatio. Sosiaalityön tiedepohjaa ... -
Johdanto : sosiaalityön tieteenalan rakentamisen monet kontekstit
Satka, Mirja; Rauhala, Pirkko-Liisa; Moilanen, Johanna; Pohjola, Anneli; Isokuortti, Nanne (Huoltaja-säätiö, 2023) -
Sosiaalityön koulutus portinvartijana sosiaalityöntekijöiden ammattiin
Mänttäri-van der Kuip, Maija; Lähteinen, Sanna; Ristolainen, Hanna; Forsman, Sinikka; Kaitsaari, Tuula; Lunabba, Harry (Sosiaalipoliittinen yhdistys, 2024)Tarkastelemme tässä puheenvuorossa ammatillisen portinvartioinnin ja alalle soveltuvuuden arviointia sosiaalityön koulutuksessa kirjallisuuden ja yliopistoissa kertyneiden kokemustemme pohjalta. Tavoitteenamme on käynnistää ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.