dc.contributor.advisor | Tammela, Annika | |
dc.contributor.author | Pellinen, Teemu | |
dc.date.accessioned | 2024-03-27T08:22:26Z | |
dc.date.available | 2024-03-27T08:22:26Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/94087 | |
dc.description.abstract | Musiikkimarkkinointi ja sen toteutus on monta vuotta ollut sidoksissa vallitsevaan teknologiaan ja trendeihin, ja pyrkinyt näyttäytymään alati relevanttina maailmanlaajuisessa kulttuurimaisemassa. Nykyaikainen globalisaatio, kuinka me sen tunnemme, ja informaatiotulva, joka sitä seuraa voi usein kuitenkin tehdä markkinoinnista haastavaa. Lisäksi on kiinnostavaa huomata kuinka nykyaikaiset lyhytvideot 2020- luvun sosiaalisen median palveluissa kuten TikTok ja Instagram Reels ovat vallanneet käyttäjäalustat suosiollaan. Lyhytvideot ovatkin osoittautuneet suosion mukana oivaksi paikaksi markkinoida itseään, yritystään, puoluettaan tai mikä on tutkimuksen kannalta kiinnostavaa, musiikkiaan.
Tutkielmani on kirjallisuuskatsaus, joka pyrkii navigoimaan keinoja luoda musiikkimarkkinoinnista erottuvaa ja ainutkertaista pohjaten tietoa aiemmista alan tutkimuksista. Pyrin aktiivisesti yhdistelemään ja vertailemaan taloustieteen tutkimusdataa sekä universaaleja markkinointistrategioita musikkitieteen ja muun musiikinalan tutkimuksiin. Tavoitteena on myös pystyä tulkitsemaan yllä mainittujen lyhytvideoiden suosiota markkinoinnin kentällä audiovisuaalisuuden ilmiön tutkimuksiin peilaten.
Onnistuessaan tutkimukseni on oiva työkalu markkinoinnin yrityksille ja kulttuuripalveluille lähteä kehittämään omasta markkinoinnista ajankohtaista ja vakavasti otettavaa. Motivaatio tutkimukseen kantautuu halusta osoittaa kulttuurin merkitys yhteiskuntaa ruokkivana entiteettinä ja identiteetin ylläpitäjänä. | fi |
dc.format.extent | 24 | |
dc.language.iso | fi | |
dc.subject.other | musiikkimarkkinointi | |
dc.subject.other | audiovisuaalisuus | |
dc.title | Musiikkimarkkinoinnin toteutuksen keinoja ja sovelluksia 2020-luvun sosiaalisessa mediassa | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-202403272631 | |
dc.type.ontasot | Bachelor's thesis | en |
dc.type.ontasot | Kandidaatintyö | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Humanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekunta | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Faculty of Humanities and Social Sciences | en |
dc.contributor.laitos | Musiikin, taiteen ja kulttuurin tutkimuksen laitos | fi |
dc.contributor.laitos | Department of Music, Art and Culture Studies | en |
dc.contributor.yliopisto | Jyväskylän yliopisto | fi |
dc.contributor.yliopisto | University of Jyväskylä | en |
dc.contributor.oppiaine | Musiikkitiede | fi |
dc.contributor.oppiaine | Musicology | en |
dc.rights.copyright | Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty. | fi |
dc.rights.copyright | This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited. | en |
dc.contributor.oppiainekoodi | 3051 | |
dc.subject.yso | markkinointi | |
dc.subject.yso | sosiaalinen media | |
dc.subject.yso | musiikki | |
dc.subject.yso | TikTok | |
dc.subject.yso | digitaalinen markkinointi | |
dc.subject.yso | kulttuurintutkimus | |