Show simple item record

dc.contributor.advisorTammela, Annika
dc.contributor.authorPellinen, Teemu
dc.date.accessioned2024-03-27T08:22:26Z
dc.date.available2024-03-27T08:22:26Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/94087
dc.description.abstractMusiikkimarkkinointi ja sen toteutus on monta vuotta ollut sidoksissa vallitsevaan teknologiaan ja trendeihin, ja pyrkinyt näyttäytymään alati relevanttina maailmanlaajuisessa kulttuurimaisemassa. Nykyaikainen globalisaatio, kuinka me sen tunnemme, ja informaatiotulva, joka sitä seuraa voi usein kuitenkin tehdä markkinoinnista haastavaa. Lisäksi on kiinnostavaa huomata kuinka nykyaikaiset lyhytvideot 2020- luvun sosiaalisen median palveluissa kuten TikTok ja Instagram Reels ovat vallanneet käyttäjäalustat suosiollaan. Lyhytvideot ovatkin osoittautuneet suosion mukana oivaksi paikaksi markkinoida itseään, yritystään, puoluettaan tai mikä on tutkimuksen kannalta kiinnostavaa, musiikkiaan. Tutkielmani on kirjallisuuskatsaus, joka pyrkii navigoimaan keinoja luoda musiikkimarkkinoinnista erottuvaa ja ainutkertaista pohjaten tietoa aiemmista alan tutkimuksista. Pyrin aktiivisesti yhdistelemään ja vertailemaan taloustieteen tutkimusdataa sekä universaaleja markkinointistrategioita musikkitieteen ja muun musiikinalan tutkimuksiin. Tavoitteena on myös pystyä tulkitsemaan yllä mainittujen lyhytvideoiden suosiota markkinoinnin kentällä audiovisuaalisuuden ilmiön tutkimuksiin peilaten. Onnistuessaan tutkimukseni on oiva työkalu markkinoinnin yrityksille ja kulttuuripalveluille lähteä kehittämään omasta markkinoinnista ajankohtaista ja vakavasti otettavaa. Motivaatio tutkimukseen kantautuu halusta osoittaa kulttuurin merkitys yhteiskuntaa ruokkivana entiteettinä ja identiteetin ylläpitäjänä.fi
dc.format.extent24
dc.language.isofi
dc.subject.othermusiikkimarkkinointi
dc.subject.otheraudiovisuaalisuus
dc.titleMusiikkimarkkinoinnin toteutuksen keinoja ja sovelluksia 2020-luvun sosiaalisessa mediassa
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202403272631
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.type.ontasotKandidaatintyöfi
dc.contributor.tiedekuntaHumanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Humanities and Social Sciencesen
dc.contributor.laitosMusiikin, taiteen ja kulttuurin tutkimuksen laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Music, Art and Culture Studiesen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineMusiikkitiedefi
dc.contributor.oppiaineMusicologyen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.contributor.oppiainekoodi3051
dc.subject.ysomarkkinointi
dc.subject.ysososiaalinen media
dc.subject.ysomusiikki
dc.subject.ysoTikTok
dc.subject.ysodigitaalinen markkinointi
dc.subject.ysokulttuurintutkimus


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record