Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.authorKyckling, Erja
dc.contributor.authorVaarala, Heidi
dc.contributor.authorEnnser-Kananen, Johanna
dc.contributor.authorSaarinen, Taina
dc.contributor.authorSuur-Askola, Laura-Maija
dc.date.accessioned2024-03-21T07:54:26Z
dc.date.available2024-03-21T07:54:26Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationKyckling, E., Vaarala, H., Ennser-Kananen, J., Saarinen, T., & Suur-Askola, L.-M. (2019). <i>Kielikoulutuksen saavutettavuus eurooppalaisessa perusopetuksessa : pääsyn, mahdollistumisen ja arvon näkökulmia</i>. Soveltavan kielentutkimuksen keskus. <a href="http://urn.fi/URN:ISBN:978-951-39-7817-4" target="_blank">http://urn.fi/URN:ISBN:978-951-39-7817-4</a>
dc.identifier.isbn978-951-39-7817-4
dc.identifier.otherCONVID_33541899
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/94003
dc.description.abstractIn this report, which was commissioned by the Finnish Ministry of Education and Culture (MEC), we examine the accessibility of language education and related equality-enhancing policies at an international level. The report maps the accessibility of language learning in basic (compulsory) education at the level of the European Union as well as in five Nordic or EU member countries that participated in our case study (Sweden, Norway, Denmark, Austria, and Slovenia). The situation in Finland is examined in relation to the other contexts. Our key objective is to promote the accessibility of language education in order to reinforce equal opportunities for learning.en
dc.description.abstractTässä opetus- ja kulttuuriministeriön tilaamassa selvityksessä tarkastellaan kieltenopetuksen saavutettavuutta ja tasa-arvoa edistäviä politiikkatoimia kansainvälisellä tasolla. Selvityksessä kartoitetaan perusopetuksen (compulsory education) kieltenopetuksen saavutettavuutta sekä Euroopan unionin tasolla että viidessä pohjoismaisessa tai Euroopan unioniin kuuluvassa tapaustutkimusmaassa (Ruotsi, Norja, Tanska, Itävalta ja Slovenia). Selvityksessä Suomen tilannetta suhteutetaan muihin konteksteihin. Selvityksen keskeisenä tavoitteena on tukea kieltenopetuksen saavutettavuutta tasa-arvoisten oppimismahdollisuuksien vahvistamiseksi.fi
dc.format.extent76
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofin
dc.publisherSoveltavan kielentutkimuksen keskus
dc.relation.urihttp://urn.fi/URN:ISBN:978-951-39-7817-4
dc.rightsIn Copyright
dc.titleKielikoulutuksen saavutettavuus eurooppalaisessa perusopetuksessa : pääsyn, mahdollistumisen ja arvon näkökulmia
dc.typeworkingPaper
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202403212546
dc.contributor.laitosSoveltavan kielentutkimuksen keskusfi
dc.contributor.laitosKoulutuksen tutkimuslaitosfi
dc.contributor.laitosKieli- ja viestintätieteiden laitosfi
dc.contributor.laitosCentre for Applied Language Studiesen
dc.contributor.laitosFinnish Institute for Educational Researchen
dc.contributor.laitosDepartment of Language and Communication Studiesen
dc.type.urihttp://purl.org/eprint/type/Report
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_93fc
dc.description.reviewstatusnonPeerReviewed
dc.type.versionother
dc.rights.copyright© 2019 Jyväskylän yliopisto/Soveltavan kielentutkimuksen keskus ja kirjoittajat
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.subject.ysotasa-arvo
dc.subject.ysokoulutuspolitiikka
dc.subject.ysoopettajankoulutus
dc.subject.ysoperusopetus
dc.subject.ysosaavutettavuus
dc.subject.ysokielitietoinen opetus ja kasvatus
dc.subject.ysokieltenopetus
dc.format.contentfulltext
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p2399
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p249
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p10746
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p19327
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p858
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p37832
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p38117
dc.rights.urlhttp://rightsstatements.org/page/InC/1.0/?language=en
dc.type.okmD4


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot

In Copyright
Ellei muuten mainita, aineiston lisenssi on In Copyright