Sustainability of learning at work : experiences of police, hospital, and ICT personnel
Collin, K. M., Jaakkola, M., Keronen, S., & Lemmetty, S. (2024). Sustainability of learning at work : experiences of police, hospital, and ICT personnel. Studies in Continuing Education, Early online. https://doi.org/10.1080/0158037x.2024.2314695
Julkaistu sarjassa
Studies in Continuing EducationPäivämäärä
2024Tekijänoikeudet
© 2024 The Author(s). Published by Informa UK Limited, trading as Taylor & Francis Group
Global megatrends, such as digitalisation, and contemporary crises have highlighted the importance of continuous development and learning in the work context. Learning can be inspiring and motivating but also stressful when generating competence that is not applicable or has poor utilisability. In this study, we approached the ambivalent nature of learning at work from the sustainability perspective. According to the literature, sustainability of learning can consist of four broad aspects: transferability and continuity of learning, well-being, and temporality. We aimed to examine experiences of learning among personnel in three work-life contexts: preventive police work, hospitals, and information and computer technology (ICT). Using theory-driven thematic analysis, we revealed a variety of aspects of sustainability of learning and their different emphases in the three studied contexts. The main finding is that learning and well-being are closely intertwined and temporally framed in sustainability of learning. Based on this finding, we discuss practical implications and future research directions.
...
Julkaisija
RoutledgeISSN Hae Julkaisufoorumista
0158-037XAsiasanat
Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/207085597
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kasvatustieteiden ja psykologian tiedekunta [2944]
- Kauppakorkeakoulu [1381]
Rahoittaja(t)
TyösuojelurahastoRahoitusohjelmat(t)
MuutLisätietoja rahoituksesta
This paper has been supported by the Finnish Work Environment Fund (project 200324).Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
“Kun motivaatio oppimiseen on kohdallaan, niin voidaan oppimispolulla ohjata eteenpäin” : käsityksiä oppimisen johtamisesta esihenkilötyössä
Keronen, Sara; Lemmetty, Soila; Collin, Kaija (Jyväskylän yliopisto, 2022)Työssä oppimisen merkitys henkilöstön osaamisen kehittämiselle, mutta myös motivoitumiselle työssä on tärkeää. Asiantuntijatyön kontekstissa vastuu oppimisesta on osaltaan henkilöstöllä itsellään, mutta esihenkilöitä ... -
Throwaway knowledge, useful skills or a source for wellbeing? : Outlining sustainability of workplace learning situations
Lemmetty, Soila; Collin, Kaija (Routledge, 2020)Rapid changes in working life have raised awareness of the need for lifelong learning among personnel, and there is increasing concern regarding the sustainability of such learning, especially in growth companies, where ... -
Kestävän oppimisen ulottuvuudet aikuisten oppimisen kontekstissa
Lemmetty, Soila; Collin, Kaija (Jyväskylän yliopisto, 2022)Kestävyyden käsite on saanut paljon huomiota niin kansallisesti kuin kansainvälisestikin haettaessa ratkaisuja sivilisaation kohtaamiin maailman laajuisiin haasteisiin. Kasvatustieteellisessä tutkimuksessa kestävyyden ... -
Construction of collective self-determination in development-oriented group discussions
Keronen, Sara; Lemmetty, Soila; Collin, Kaija Marjukka (Emerald, 2024)Purpose The purpose of this study is to explore the construction of collective self-determination in development-oriented group discussions. This paper provides empirical understanding of how collective self-determination ... -
Strategic competence and the transformative role of ICT in lifelong guidance
Vuorinen, Raimo; Kettunen, Jaana (Publications Office of the European Union, 2021)
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.