Heritage Language Teaching in Finland : Pedagogical Approaches
Hajjar, B. (2024). Heritage Language Teaching in Finland : Pedagogical Approaches. Kieli, koulutus ja yhteiskunta.15(1). https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-helmikuu-2024/heritage-language-teaching-in-finland-pedagogical-approaches
Julkaistu sarjassa
Kieli, koulutus ja yhteiskuntaTekijät
Päivämäärä
2024Tekijänoikeudet
© Authors
This study investigates how Heritage Language teachers address teaching challenges. It covers the educational context, key players (learners, teachers, guardians), and compares findings from field practices with survey results from Finnish teachers on their pedagogical methods for overcoming common challenges.
Julkaisija
Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkostoISSN Hae Julkaisufoorumista
1799-0181
Alkuperäislähde
https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-helmikuu-2024/heritage-language-teaching-in-finland-pedagogical-approachesMetadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Chronotopic identities of learners of Korean as a heritage language in Finland : Who decides their language priorities?
Sun, Dukkeum (Jyväskylän yliopisto, 2023)The noticeable growth of the number of immigrant pupils has led to the growing needs for heritage language education in Finland. However, language studies have tended to be mainly focused on the national languages and ... -
Maintaining the heritage language : young adults from immigrant backgrounds in Finland
Nevaranta, Maria (2023)Monilla maahanmuuttajataustaisilla nuorilla aikuisilla on vaikeuksia säilyttää perintökieltään, mutta perintökielen ylläpitäminen tarjoaa kannustimia kuten sosiaalista integraatiota, kulttuuriperinnön säilyttämistä ja ... -
Project-based learning in the Chinese heritage language course/class in Finnish comprehensive education
Qin, Paiwei (Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto, 2023)With the trend of global mobility and immigration, the Finnish government has been promoting integration and multiculturality since 1990. According to the Finnish National Agency for Education (FNAE), Heritage Language ... -
Emerging “third space” and students’ identities in a heritage language classroom
Vorobeva, Polina (2018)The main goal of the research was to examine the emerging third space in the heritage language classroom of bilingual students who are proficient in Russian and Finnish languages. The study was implemented as an action ... -
A research on Finnish-Chinese children’s bilingual identity through multiliteracies : a case study of Chinese heritage learners in Central Finland
Li, Qingyang (2019)Research on the bilingual identity of heritage language learners is a field emerging at the turn of the 21st century. This study explored the Chinese identity and Finnish identity of a group of Chinese heritage learners ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.