Online Value Creation Behavior of Ōura Ring Users and Service Quality Evaluation
Soltani, S., Tuunanen, T., Makkonen, M., & Holopainen, J. (2024). Online Value Creation Behavior of Ōura Ring Users and Service Quality Evaluation. In T. X. Bui (Ed.), Proceedings of the 57th Annual Hawaii International Conference on System Sciences (HICSS 2024) (pp. 1265-1274). University of Hawaiʻi at Mānoa. Proceedings of the Annual Hawaii International Conference on System Sciences. https://hdl.handle.net/10125/106532
Julkaistu sarjassa
Proceedings of the Annual Hawaii International Conference on System SciencesToimittajat
Päivämäärä
2024Tekijänoikeudet
© Authors 2024
Users’ interaction in virtual communities, can co-create and co-destruct value and greatly influence users’ perception of service quality. We explored the online value creation behavior of ŌURA Ring (a self-monitoring device) users by focusing on customer-to-customer (C2C) interaction. This study presented one of the initial conceptual frameworks for examining online value creation behavior in the context of self-tracking technologies. AMOS and fsQCA were applied for relationship testing. The findings demonstrated that when value co-creation (VCC) and value co-destruction (VCD) occur concurrently, the existence of perceived functional value (PFV) and perceived hedonic value (PHV) is required for users to have a favorable service quality experience. In addition, PFV was validated as the most essential component for favorable PSQ. The proposed conceptual model can guide self-tracker providers in determining how to join and promote C2C interactions in the virtual community to enhance consumers’ PSQ.
...
Julkaisija
University of Hawaiʻi at MānoaEmojulkaisun ISBN
978-0-9981331-7-1Konferenssi
Hawaii International Conference on System SciencesKuuluu julkaisuun
Proceedings of the 57th Annual Hawaii International Conference on System Sciences (HICSS 2024)ISSN Hae Julkaisufoorumista
1530-1605Asiasanat
Alkuperäislähde
https://hdl.handle.net/10125/106532Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/202788488
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Information Technology–Supported value Co-Creation and Co-Destruction via social interaction and resource integration in service systems
Li, Mengcheng; Tuunanen, Tuure (Elsevier BV, 2022)The paper develops a conceptual framework to study the constructs of information technology (IT)-supported value co-creation and co-destruction through shared processes of social interaction and resource integration as ... -
Actors’ Dynamic Value Co-creation and Co-destruction Behavior in Service Systems : A Structured Literature Review
Li, Mengcheng; Tuunanen, Tuure (University of Hawai'i at Manoa, 2020)This paper investigates resource integration and social interaction as the two core processes of value co-creation and co-destruction in a service system. We applied a structured literature review as our research methodology ... -
Impact of value co-creation and co-destruction for digital consumer services : a case study on activity tracking solutions
Raatikainen, Pasi (2018)Tässä tutkielmassa tarkastellaan nykyistä markkinoiden tilannetta, jossa digitaalisen palvelut ovat muodostuneet merkittäväksi, ja merkitykseltään yhä kasvavaksi tuoteryhmäksi. Uusia digitaalisia sovelluksia, jotka hyödyntävät ... -
Value co-creation and co-destruction in identity and access management service platform : case study
Krats, Henri (2021)Pro gradu tutkielmassa tutkittiin arvon yhteisluontia ja yhteistuhoutumista identiteetin ja pääsynhallinnan palvelualustassa. Tutkimus toteutettiin tapaustutkimuksena identiteetin ja pääsynhallinnan palvelualustan ... -
Effects of educational selling in knowledge-intensive business services (KIBS) : value co-creation and co-destruction approach
Kalliomaa, Anna (2023)Palveluiden kysyntä ja tarjonta on kasvanut huomattavasti yritysten välisessä liiketoiminnassa. Lähes kaikki organisaatiot ostavat jossain vaiheessa palveluita ulkoiselta palveluntarjoajalta. Usein palvelut osana liiketoimintaa ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.