Consumer views on biodiversity and consumption 2022 Survey
Kuluttajien näkemyksiä biodiversiteetista ja kulutuksesta 2022 - Kuluttajakysely
Uusitalo, Outi. (2024). Consumer views on biodiversity and consumption 2022 Survey. University of Jyväskylä. 10.17011/jyx/dataset/93062
Authors
Date
2024Access restrictions
Restricted use due to contractual reasons. You can still contact author to ask for a copy of the material.
Copyright
Uusitalo, Outi
Consumers views on biodiversity and consumption dataset was collected between August 16th and 18th 2022 using online web panel. Invitations were sent to 18–75-year-olds in continental Finland. Data consists of 1,000 answers from consumers on their views on biodiversity and their possibilities to contribute by consumption choices to preserving it.
Data Was collected by Innolink Oy. Data is anonymous and it consists of multiple choice questions and numerical responses.
Questions asked in the survey are attached to this metadata publication. Kuluttajien näkemyksiä biodiversiteetista ja kulutuksesta -aineisto koottiin 16.-18. elokuuta 2022 verkkopaneelia käyttäen. Kutsuja paneeliin lähetettiin 18-75 vuotiaille vastaajille manner-Suomesta. Aineisto koostuu 1 000 kuluttajan vastauksista heidän näkemyksistään biodiversiteetistä ja mahdollisuuksistaan sen säilyttämiseen kulutusvalinnoillaan. Aineiston keräsi Innolink Oy. Aineisto on anonyymi ja koostuu monivalintakysymyksistä ja numeerisista vastauksista.
Kyselyn kysymykset ovat saatavilla tämän metatietojulkaisun liitteenä.
Publisher
University of JyväskyläDataset in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/ResearchDataset/197954361
Metadata
Show full item recordCollections
- Tutkimusdata [279]
Related funder(s)
Suomen Akatemia; Research Council of FinlandFunding program(s)
Strategisen tutkimuksen ohjelmat STN, SA; Strategic research programmes, AoFLicense
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Is it all about consumer engagement? : Explaining continuance intention for utilitarian and hedonic service consumption
Hepola, Janne; Leppäniemi, Matti; Karjaluoto, Heikki (Elsevier BV, 2020)This paper compares the explanatory power of consumer engagement (CE) regarding service continuance intention with the variables of attitude (utilitarian and hedonic) and satisfaction. Survey data were collected from users ... -
Consumer behaviour and decision-making process of mature consumers in Finnish retail environment
Westerholm, Max (2021)Maailman ikärakenne vanhenee jatkuvasti ja asiakassegmentit, jotka koostuvat senioreista, kasvavat entisestään. Nämä segmentit eivät ole pelkästään suuria ihmismäärältään, vaan myös varakkaita sekä halukkaita käyttämään ... -
Financial Behaviour Under Economic Strain in Different Age Groups : Predictors and Change Across 20 Years
Silinskas, G.; Ranta, M.; Wilska, T.-A. (Springer, 2021)The present study examined the multiple micro- and macro-level factors that affect individuals’ financial behaviour under economic strain. The following sociodemographic and economic factors that predict financial behaviour ... -
Biodiversiteetti, tulevaisuustietoisuus ja johtajuus Kuluttajakysely 2023
Uusitalo, Outi; Ahvenharju, Sanna (University of Jyväskylä, 2024)Database consists of 800 answers from consumers on their values, future consciousness, leadership attitudes, nature conservation and citizenship attitudes, and actual behaviour measured by a carbon footprint scale. The ...