Supporting student retention in distance learning by designing motivating course completion methods
Lyyra, P., & Waselius, T. (2023). Supporting student retention in distance learning by designing motivating course completion methods. In I-HE2023 Proceedings : accelerating towards a digital and inclusive campus : Overview of papers as presented during the Innovating Higher Education Conference 2023, 04 - 06 October 2023 in Istanbul (pp. 67-73). European Association of Distance Teaching Universities. https://zenodo.org/records/10123535
Päivämäärä
2023Tekijänoikeudet
© Authors 2023
An important challenges for higher education distance learning is to support course completion. In a previous study, we mapped the significance of known course completion risk factors in different (non)completion stages: 1. not initiated, 2. abandoned, 3. submitted but failed, and 4. successfully completed. Our findings indicated that not initiating was explained by available time, low motivation, and inappropriate completion methods. Task abandonment was predicted by life situation as well as inappropriate completion methods. Failed submissions were associated with task difficulty level and poor availability of the learning material. As studying gets abandoned at each completion stage for different reasons, countermeasures need to be well targeted. The data from our previous study suggests that, at the initial stages, supporting study motivation by designing suitable course completion methods seems like the most effective measure to counteract noncompletion risk. At the later stages, academic skills increased their significance for course completion. We discuss how course completion design and study motivation can be improved in combination using the psychological self-determination theory of motivation. According to the theory, intrinsic study motivation and engagement require experiencing competence, autonomy, and communality. We present our tested completion method designs supporting students’ experience of these basic human needs. In conclusion, we suggest that course completion may be best supported by flexible distance learning and completion methods that provide constructive feedback and encourage a sense of communality among students.
...
Julkaisija
European Association of Distance Teaching UniversitiesEmojulkaisun ISBN
978-90-79730-47-6Konferenssi
Innovating Higher Education ConferenceKuuluu julkaisuun
I-HE2023 Proceedings : accelerating towards a digital and inclusive campus : Overview of papers as presented during the Innovating Higher Education Conference 2023, 04 - 06 October 2023 in Istanbul
Alkuperäislähde
https://zenodo.org/records/10123535Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/197375584
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Avoin yliopisto [147]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Effects of distance learning towards university students' language performance and language learning motivation
Luostarinen, Vilma (2022)Vuoden 2020 keväällä alkaneen COVID-19 pandemian seurauksena koulut jouduttiin sulkemaan yhteiskunnan turvan takaamiseksi. Opetus siirtyi verkkototeutukseen, pakottaen oppilaat ja opiskelijat ympäri Suomen jatkamaan ... -
Teaching and learning methods during and after the Covid-19 pandemic in higher education language teaching : students’ views
Hyvätti, Noora (2023)Vuoden 2020 keväällä yliopistot ympäri Suomea ja maailmaa siirtyivät laajasti etäopetukseen Covid-19 pandemian aiheuttaman uhan vuoksi. Etäopetuksen myötä myös opettamisen ja oppimisen menetelmiä ja työkaluja tuli tarkastella ... -
Esteitä opintojen tiellä : opintojen seisahtumisen syyt ja taustat
Kuparinen, Kaisa (2011)Tämän tutkielman tarkoitus on selvittää, mitkä tekijät vaikeuttavat ja hidastavat opintojen sujuvaa etenemistä Jyväskylän yliopistossa. Tutkimuksen ensisijainen tarkoitus on selvittää syitä, jotka johtavat siihen, ettei ... -
Motivaatio, oppimisvaikeudet ja ammatillisten opintojen loppuun suorittaminen
Salmi, Elisa (Niilo Mäki Instituutti, 2022)KM Elisa Salmen erityispedagogiikan väitöskirja “Motivaatio, oppimisvaikeudet ja ammatillisten opintojen loppuun suorittaminen” tarkastettiin Jyväskylän yliopiston kasvatustieteiden ja psykologian tiedekunnassa 18.3.2022. ... -
Alkukeitos-kurssi ja opintojen aloitus Jyväskylän yliopiston kemian laitoksella vuonna 2007
Valtonen, Reetta (2008)
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.