Näytä suppeat kuvailutiedot

AHJO -menetelmät: Taidepohjaisen aineiston keräämisen ohjeet yhden yliopiston henkilöstön hyvinvoinnin laadullisessa tutkimuksessa

dc.contributor.authorSaarinen, Taina
dc.contributor.authorPerkins, Marc
dc.contributor.authorLaihonen, Petteri
dc.contributor.authorEnnser-Kananen, Johanna
dc.coverage.temporal2022-11-01 - 2023-06-10
dc.date.accessioned2024-01-12T05:59:36Z
dc.date.available2024-01-12T05:59:36Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.citationPerkins, Marc; Ennser-Kananen, Johanna; Saarinen, Taina; Laihonen, Petteri. <i>AHJO methods: Prompts and other communications used in the AHJO project's artistic qualitative investigation into factors affecting the well-being of staff at a Finnish university.</i>. V. 9.1.2024. University of Jyväskylä. 10.17011/jyx/dataset/92714
dc.identifier.otherjyu-resd.194399323
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/92714
dc.description.abstractAHJO-hankkeessa tutkittiin taidepohjaisin laadullisin keinoin tekijöitä, jotka ovat yhteydessä yliopistohenkilöstön hyvin- ja pahoinvointiin yhdessä suomalaisessa yliopistossa. Tutkimuksen ensisijaisena tavoitteena oli tunnistaa yliopiston henkilökunnan hyvinvointiin ja ei-hyvinvointiin vaikuttavia tekijöitä tutkimalla opetus- ja tutkimushenkilöstön sekä asiantuntija- ja ammattihenkilöstön (usein "muu") erilaisia kokemuksia, sekä löytää toimia, joilla yhteisöllistä hyvinvointia yliopistotyöpaikoilla voidaan edistää. Katso emoprojektista lisätietoja koko tutkimushankkeen menetelmistä ja kerätyn tiedon tyypeistä. <br/><br/>Tässä aineisto/-mentelmäjulkaisussa jaamme yksityiskohtaista tietoa menetelmistä, joita käytimme tutkimuksen toteutuksessa. Tähän julkaisuun sisältyvät: <ul> <li> Rekrytointimateriaalit</li> <li> kaksikieliset (suomi ja englanti) sähköpostit, jotka lähetettiin sattumanvaraisesti valitulle henkilöstölle; sähköpostit kertoivat henkilökunnalle hankkeesta ja mahdollisista tavoista osallistua siihen.</li> <li>Ohjeet - kaksikielinen (suomi ja englanti) teksti, joka lähetettiin osallistujille ja jossa kerrotaan, miten työpajat ja haastattelut toteutetaan. Ohjeet haastatteluihin olivat erityisen tärkeitä yhteisstrukturoidun (yhteistyössä haastateltavien kanssa toteutetun) haastattelukonseptimme onnistuneen toteuttamisen kannalta.</li> <li>Haastatteluopas - englanninkielinen haastatteluopas, joka on luotu helpottamaan keskustelua yhteisstrukturoitujen haastattelujen aikana.</li> </ul>fi
dc.description.abstractThe AHJO project used artistic qualitative techniques to investigate the factors that influence well- and ill-being among university staff members at a major Finnish university. The primary goal of the research was to identify factors that affect the well- and ill-being of university staff, exploring the different experiences of teaching, research, and expert- and-professional (often called "other") staff with an aim to finding measures that can be taken to promote communal well-being in university workplaces. Please see the AHJO parent project entry for more information on the overall research project's methods and types of data collected. <br/><br/>In this publication we are sharing detailed information about the methods we used to conduct the study. Included in this publication are freely reusable version of: <ul> <li>Recruitment materials - dual-language (Finnish and English) emails that were sent to randomly selected staff members; the e-mails informed staff members about the project and the possible ways to participate in it.</li> <li>Prompts - dual-language (Finnish and English) text that was sent to participants explaining how the workshops and interviews would function. The prompts for the interviews were especially important for the successful implementation of our co-structured interview concept.</li> <li>Interview guide - the English-language interview guide created to facilitate discussion during the co-structured interviews.</li> </ul>en
dc.language.isoeng
dc.language.isofin
dc.publisherUniversity of Jyväskyläen
dc.relation.ispartofPerkins, Marc; Ennser-Kananen, Johanna; Saarinen, Taina; Laihonen, Petteri. <i>AHJO: A qualitative investigation of well-being among staff at a Finnish university using art-inspired methodology, including workshops and individual interviews</i>. V. 10.1.2024. University of Jyväskylä. <a href="https://doi.org/10.17011/jyx/dataset/92715">https://doi.org/10.17011/jyx/dataset/92715</a>
dc.rightsCreative Commons Attribution 4.0 International
dc.titleAHJO methods: Prompts and other communications used in the AHJO project's artistic qualitative investigation into factors affecting the well-being of staff at a Finnish university.en
dc.titleAHJO -menetelmät: Taidepohjaisen aineiston keräämisen ohjeet yhden yliopiston henkilöstön hyvinvoinnin laadullisessa tutkimuksessafi
dc.typedataset
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202401121215
dc.contributor.tiedekuntaHumanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekunta
dc.contributor.tiedekuntaKoulutuksen tutkimuslaitos
dc.contributor.tiedekuntaFinnish Institute for Educational Research
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Humanities and Social Sciences
dc.contributor.laitosFinnish Institute for Educational Research
dc.contributor.laitosKoulutuksen tutkimuslaitos
dc.contributor.laitosCentre for Applied Language Studies
dc.contributor.laitosSoveltavan kielentutkimuksen keskus
dc.contributor.laitosDepartment of Language and Communication Studies
dc.contributor.laitosKieli- ja viestintätieteiden laitos
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskylä
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopisto
dc.type.urihttp://purl.org/coar/resource_type/c_ddb1
dc.identifier.doi10.17011/jyx/dataset/92714
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_ddb1
dc.rights.copyrightSaarinen, Taina, Perkins, Marc, Ennser-Kananen, Johanna and University of Jyväskylä
dc.rights.accesslevelopenAccess
dc.subject.ysoteaching staffen
dc.subject.ysostaffen
dc.subject.ysowell-beingen
dc.subject.ysomental well-beingen
dc.subject.ysouniversity campusesen
dc.subject.ysocreative methodsen
dc.subject.ysoinstitutions of higher educationen
dc.subject.ysophysical well-beingen
dc.subject.ysoqualitative researchen
dc.subject.ysostudies in an institution of higher educationen
dc.subject.ysoexperienced well-beingen
dc.subject.ysoalternative methodsen
dc.subject.ysoresearch methodsen
dc.subject.ysoarts-based methodsen
dc.subject.ysowell-being at worken
dc.subject.ysohyvinvointi (terveydellinen)fi
dc.subject.ysoopetushenkilöstöfi
dc.subject.ysoyliopistoalueetfi
dc.subject.ysohenkilöstöfi
dc.subject.ysohenkinen hyvinvointifi
dc.subject.ysoluovat menetelmätfi
dc.subject.ysofyysinen hyvinvointifi
dc.subject.ysokorkeakouluopiskelufi
dc.subject.ysokvalitatiivinen tutkimusfi
dc.subject.ysokoettu hyvinvointifi
dc.subject.ysokorkeakoulutfi
dc.subject.ysovaihtoehtoiset menetelmätfi
dc.subject.ysotutkimusmenetelmätfi
dc.subject.ysotaidelähtöiset menetelmätfi
dc.subject.ysotyöhyvinvointifi
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p22036
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p3890
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p13164
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p415
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p1946
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p22882
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p38424
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p11782
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p30522
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p18193
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p27744
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p1835
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p23067
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p4190
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p1030
dc.rights.urlhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.relation.funderFinnish Institute for Educational Research
dc.relation.funderRehabilitation Foundation Peurunka
dc.relation.funderKoulutuksen tutkimuslaitos
dc.relation.funderKuntoutumis- ja liikuntasäätiö Peurunka sr


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot

Creative Commons Attribution 4.0 International
Ellei muuten mainita, aineiston lisenssi on Creative Commons Attribution 4.0 International