AHJO methods: Prompts and other communications used in the AHJO project's artistic qualitative investigation into factors affecting the well-being of staff at a Finnish university.
AHJO -menetelmät: Taidepohjaisen aineiston keräämisen ohjeet yhden yliopiston henkilöstön hyvinvoinnin laadullisessa tutkimuksessa
Perkins, Marc; Ennser-Kananen, Johanna; Saarinen, Taina; Laihonen, Petteri. AHJO methods: Prompts and other communications used in the AHJO project's artistic qualitative investigation into factors affecting the well-being of staff at a Finnish university.. V. 9.1.2024. University of Jyväskylä. 10.17011/jyx/dataset/92714
Päivämäärä
2024Tekijänoikeudet
Saarinen, Taina, Perkins, Marc, Ennser-Kananen, Johanna and University of Jyväskylä
AHJO-hankkeessa tutkittiin taidepohjaisin laadullisin keinoin tekijöitä, jotka ovat yhteydessä yliopistohenkilöstön hyvin- ja pahoinvointiin yhdessä suomalaisessa yliopistossa. Tutkimuksen ensisijaisena tavoitteena oli tunnistaa yliopiston henkilökunnan hyvinvointiin ja ei-hyvinvointiin vaikuttavia tekijöitä tutkimalla opetus- ja tutkimushenkilöstön sekä asiantuntija- ja ammattihenkilöstön (usein "muu") erilaisia kokemuksia, sekä löytää toimia, joilla yhteisöllistä hyvinvointia yliopistotyöpaikoilla voidaan edistää. Katso emoprojektista lisätietoja koko tutkimushankkeen menetelmistä ja kerätyn tiedon tyypeistä.
Tässä aineisto/-mentelmäjulkaisussa jaamme yksityiskohtaista tietoa menetelmistä, joita käytimme tutkimuksen toteutuksessa. Tähän julkaisuun sisältyvät: The AHJO project used artistic qualitative techniques to investigate the factors that influence well- and ill-being among university staff members at a major Finnish university. The primary goal of the research was to identify factors that affect the well- and ill-being of university staff, exploring the different experiences of teaching, research, and expert- and-professional (often called "other") staff with an aim to finding measures that can be taken to promote communal well-being in university workplaces. Please see the AHJO parent project entry for more information on the overall research project's methods and types of data collected.
In this publication we are sharing detailed information about the methods we used to conduct the study. Included in this publication are freely reusable version of:
Tässä aineisto/-mentelmäjulkaisussa jaamme yksityiskohtaista tietoa menetelmistä, joita käytimme tutkimuksen toteutuksessa. Tähän julkaisuun sisältyvät:
- Rekrytointimateriaalit
- kaksikieliset (suomi ja englanti) sähköpostit, jotka lähetettiin sattumanvaraisesti valitulle henkilöstölle; sähköpostit kertoivat henkilökunnalle hankkeesta ja mahdollisista tavoista osallistua siihen.
- Ohjeet - kaksikielinen (suomi ja englanti) teksti, joka lähetettiin osallistujille ja jossa kerrotaan, miten työpajat ja haastattelut toteutetaan. Ohjeet haastatteluihin olivat erityisen tärkeitä yhteisstrukturoidun (yhteistyössä haastateltavien kanssa toteutetun) haastattelukonseptimme onnistuneen toteuttamisen kannalta.
- Haastatteluopas - englanninkielinen haastatteluopas, joka on luotu helpottamaan keskustelua yhteisstrukturoitujen haastattelujen aikana.
In this publication we are sharing detailed information about the methods we used to conduct the study. Included in this publication are freely reusable version of:
- Recruitment materials - dual-language (Finnish and English) emails that were sent to randomly selected staff members; the e-mails informed staff members about the project and the possible ways to participate in it.
- Prompts - dual-language (Finnish and English) text that was sent to participants explaining how the workshops and interviews would function. The prompts for the interviews were especially important for the successful implementation of our co-structured interview concept.
- Interview guide - the English-language interview guide created to facilitate discussion during the co-structured interviews.
Julkaisija
University of JyväskyläKuuluu aineistoon
Perkins, Marc; Ennser-Kananen, Johanna; Saarinen, Taina; Laihonen, Petteri. AHJO: A qualitative investigation of well-being among staff at a Finnish university using art-inspired methodology, including workshops and individual interviews. V. 10.1.2024. University of Jyväskylä. https://doi.org/10.17011/jyx/dataset/92715Asiasanat
teaching staff staff well-being mental well-being university campuses creative methods institutions of higher education physical well-being qualitative research studies in an institution of higher education experienced well-being alternative methods research methods arts-based methods well-being at work hyvinvointi (terveydellinen) opetushenkilöstö yliopistoalueet henkilöstö henkinen hyvinvointi luovat menetelmät fyysinen hyvinvointi korkeakouluopiskelu kvalitatiivinen tutkimus koettu hyvinvointi korkeakoulut vaihtoehtoiset menetelmät tutkimusmenetelmät taidelähtöiset menetelmät työhyvinvointi
Aineisto tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/ResearchDataset/194399323
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Tutkimusdata [277]
Rahoittaja(t)
Rehabilitation Foundation Peurunka; Kuntoutumis- ja liikuntasäätiö Peurunka srLisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
AHJO: A qualitative investigation of well-being among staff at a Finnish university using art-inspired methodology, including workshops and individual interviews
Saarinen, Taina; Perkins, Marc; Laihonen, Petteri; Ennser-Kananen, Johanna (University of Jyväskylä, 2024)Tässä hankkeessa tutkittiin taidepohjaisin menetelmin tekijöitä, jotka vaikuttavat yliopistohenkilöstön hyvinvointiin ja ei-hyvinvointiin suuressa suomalaisessa yliopistossa. Tutkimuksen ensisijaisena tavoitteena oli ... -
Narrating Teachers’ Professional Development : Arts-Based Creative Expression in Educational Research
Martin, Anne; Kostiainen, Emma (Springer, 2024)This chapter narrates two teacher educators’ journeys into arts-based narrative research. We explore utilising creative expression in the different phases of narrative research and introduce five research projects that use ... -
Self and others in school bullying and cyberbullying : Fine-tuning a new arts-based method to study sensitive topics
Khanolainen, Daria; Semenova, Elena (American Psychological Association, 2023)Despite continuous international research and prevention efforts, bullying not only persists globally but also evolves into new forms, such as cyberbullying. In this methodological article, we present a new arts-based ... -
School Bullying Through Graphic Vignettes : Developing a New Arts-Based Method to Study a Sensitive Topic
Khanolainen, Daria; Semenova, Elena (Sage Publications, 2020)The purpose of this study was to develop a new arts-based measure assessing school bullying and to test it within a pilot study involving 19 schoolchildren (mean age = 15.4; range = 1.00). The researchers designed the new ... -
Anchoring Belonging Through Material Practices in Participatory Arts-Based Research
Hiltunen, Kaisa; Sääskilahti, Nina; Vallius, Antti; Pöyhönen, Sari; Jäntti, Saara; Saresma, Tuija (Freie Universität Berlin, 2020)How do people understand belonging and what kinds of stances toward belonging do they take? What kind of knowledge or ways of knowing (EISNER, 2008) does artistic practice yield about belonging? We ask these questions in ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.