dc.contributor.author | Dufva, Hannele | |
dc.contributor.author | Mäntylä, Katja | |
dc.contributor.editor | Kim, Tytti | |
dc.contributor.editor | Maijala, Minna | |
dc.contributor.editor | Mäntylä, Katja | |
dc.contributor.editor | Mäkinen, Susanna | |
dc.date.accessioned | 2024-01-09T09:44:32Z | |
dc.date.available | 2024-01-09T09:44:32Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.citation | Dufva, H., & Mäntylä, K. (2023). Kohti vuotta 2050? : tulevaisuuden kielikoulutuksesta. In T. Kim, M. Maijala, K. Mäntylä, & S. Mäkinen (Eds.), <i>Kieliä ikä kaikki : jatkuvaa kieltenoppimista kestävään tulevaisuuteen</i> (pp. 59-66). Turun yliopisto. <a href="https://urn.fi/URN:ISBN:978-951-29-9580-6" target="_blank">https://urn.fi/URN:ISBN:978-951-29-9580-6</a> | |
dc.identifier.other | CONVID_197423179 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/92605 | |
dc.description.abstract | Tässä artikkelissa pohdimme, millaista on kielikoulutus vuonna 2050. Lähtökohtanamme on se, mitä nyt tiedämme kielenoppimisesta ja miten näemme kielikoulutuksen tämänhetkiset tavoitteet ja päämäärät. Samalla tarkastelemme erilaisia menneisyyden kehityskaaria ja mietimme niiden avulla millaisia muutoksia voisi olla odotettavissa. Monessa suhteessa tämän päivän ihminen oppii kieltä ja kieliä aivan samalla tapaa kuin tuhansia vuosia sitten: oppiminen on ihmislajille luontaista ja myötäsyntyistä toimintaa. On ehkä niin, että ihmisen ympäristö on muuttunut enemmän kuin ihminen oppijana – ja ympäristön muutokset ovat vaikuttaneet luonnollisesti siihen, miten kieliä opetetaan. | fi |
dc.format.extent | 69 | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | fin | |
dc.publisher | Turun yliopisto | |
dc.relation.ispartof | Kieliä ikä kaikki : jatkuvaa kieltenoppimista kestävään tulevaisuuteen | |
dc.relation.uri | https://urn.fi/URN:ISBN:978-951-29-9580-6 | |
dc.rights | In Copyright | |
dc.title | Kohti vuotta 2050? : tulevaisuuden kielikoulutuksesta | |
dc.type | book part | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-202401091107 | |
dc.contributor.laitos | Kieli- ja viestintätieteiden laitos | fi |
dc.contributor.laitos | Department of Language and Communication Studies | en |
dc.contributor.oppiaine | Englannin kieli | fi |
dc.contributor.oppiaine | English | en |
dc.type.uri | http://purl.org/eprint/type/BookItem | |
dc.relation.isbn | 978-951-29-9580-6 | |
dc.type.coar | http://purl.org/coar/resource_type/c_3248 | |
dc.description.reviewstatus | nonPeerReviewed | |
dc.format.pagerange | 59-66 | |
dc.type.version | publishedVersion | |
dc.rights.copyright | © Turun yliopisto 2023 | |
dc.rights.accesslevel | openAccess | fi |
dc.type.publication | bookPart | |
dc.subject.yso | kielen oppiminen | |
dc.subject.yso | tulevaisuus | |
dc.subject.yso | oppimisympäristö | |
dc.subject.yso | kieltenopetus | |
dc.subject.yso | kielipolitiikka | |
dc.subject.yso | kielivalinnat | |
dc.subject.yso | teknologinen kehitys | |
dc.subject.yso | kielikasvatus | |
dc.format.content | fulltext | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p24061 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p817 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p4835 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p38117 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p9310 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p8029 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p8956 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p25284 | |
dc.rights.url | http://rightsstatements.org/page/InC/1.0/?language=en | |
dc.type.okm | D2 | |