An Ecological Approach to Teacher Agency in English Curriculum Design at Korean Secondary Schools
Namgung, W., Moate, J., & Ruohotie-Lyhty, M. (2023). An Ecological Approach to Teacher Agency in English Curriculum Design at Korean Secondary Schools. Curriculum and Teaching, 38(1), 67-84. https://doi.org/10.7459/ct/38.1.05
Julkaistu sarjassa
Curriculum and TeachingPäivämäärä
2023Tekijänoikeudet
© James Nicholas Publishers 2023
Drawing on an ecological approach to teacher agency, this empirical study investigated the dynamic interplay between teachers and the environment which emerges as teachers enact their professional agency in curriculum design. The dataset comprises semi-structured interviews with 15 Korean secondary English teachers. The findings from the thematic analysis indicate that teacher agency is achieved through the dynamic interplay between teachers and different ecosystems: micro-, meso-, exo-, macro- and chronosystem. This study concludes with practical and theoretical implications as well as suggestions for future research.
Julkaisija
James Nicholas PublishersISSN Hae Julkaisufoorumista
0726-416XAsiasanat
Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/184078628
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisätietoja rahoituksesta
This research did not receive any specific grant from funding agencies in the public, commercial, or not-for-profit sectors.Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Cognition of Korean-English secondary school teachers about intercultural dimension in EFL teaching
Choi, Yuri (2016)The importance of intercultural competence in education has been recognized in order to promote students’ tolerance and empathy towards others in the globalized world. Being the first and foremost foreign language subject ... -
"I can't come up with any reason why English could not be integrated with any other subject" : English teachers' perceptions of integrating English with other subjects in upper grades of comprehensive school
Kurki, Riikka (2016)Nykykoulussa on edessä muutoksia, kun perusopetuksen uusi opetussuunnitelma otetaan käyttöön vuoden 2016 syksystä eteenpäin. Uusi opetussuunnitelma painottaa eheyttämistä ja monialaisia oppimiskokonaisuuksia enemmän ... -
A teacher and a mother : experiences of the two roles by English teachers in Finland
Penesumbu, Divine; Taipale, Liina (2024)Tämän tutkimuksen tarkoituksena on selvittää äidin roolin ja opettajan roolin, erityisesti kielenopettajan roolin, yhtäläisyyksiä ja eroavaisuuksia, sekä sitä, miten kyseiset roolit tukevat toisiaan. Tutkimus on laadullinen ... -
Towards more learning-centred English-medium education : promoting the combination of backward design and community of practice in teacher training
Konttinen, Miia (Routledge, 2022)Purpose Teaching in English-medium education (EME) requires mastery of content and ability to teach in a multilingual setting, but also pedagogical expertise and didactic agility. However, there is an apparent lack of ... -
Lower-secondary school English teachers' attitudes towards different self-assessment methods
Kostiainen, Tommi (2021)Itsearvioinnin merkitys on korostunut niin kotimaisessa kuin kansainvälisessä opetustyössä, ja esimerkiksi vuoden 2014 perusopetuksen opetussuunnitelma (POPS) korostaa itsearvioinnin tärkeyttä vaatimalla monipuolista ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.