Making knowledges count in assessment
Ennser-Kananen, J. (2023). Making knowledges count in assessment. Kieli, koulutus ja yhteiskunta, 14(6). https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-marraskuu-2023/making-knowledges-count-in-assessment
Julkaistu sarjassa
Kieli, koulutus ja yhteiskuntaTekijät
Päivämäärä
2023Tekijänoikeudet
© Kirjoittaja 2023
A disclaimer right upfront: I am not an expert on assessment. My work is in the area of knowledges (I use the plural to emphasize their vast variety) in educational contexts. Specifically, I try to understand which knowledges are (not) recognized in schools and classrooms, how this happens, and how whether/how this can be changed. Of course, if we as teachers and teacher educators are serious about recognizing a wide range of knowledges, our assessment also has to account for this. The purpose of this article is to help us think about what this means both in theory and in practice.
Julkaisija
Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkostoISSN Hae Julkaisufoorumista
1799-0181Asiasanat
Alkuperäislähde
https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-marraskuu-2023/making-knowledges-count-in-assessmentJulkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/194388237
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Tietämyksen jakamisen esteiden poistaminen online-videoiden avulla : esimerkkejä suomalaisista suuryrityksistä
Lehtinen, Jere (2015)Organisaatioissa on suuri määrä sosiaalista ja henkilökohtaista tietotaitoon liittyvää pääomaa, joka halutaan saada mahdollisimman tehokkaasti organisaation käyttöön. Tätä ihmisille kerääntynyttä pääomaa eli tietämystä ... -
An Introduction to Knowledge Computing
Terziyan, Vagan; Shevchenko, Oleksandr; Golovianko, Mariia (Tekhnologicheskii Tsentr, 2014)This paper deals with the challenges related to self-management and evolution of massive knowledge collections. We can assume that a self-managed knowledge graph needs a kind of a hybrid of: an explicit declarative ... -
Hierarchies of knowledge, incommensurabilities and silences in South African ECD policy : Whose knowledge counts?
Rudolph, Norma (Trnava University, 2017)Policy for young children in South Africa is now receiving high-level government support through the ANC's renewed commitment to redress poverty and inequity and creating 'a better life for all' as promised before the 1994 ... -
Knowledge sharing in virtual teams : action research
Takkinen, Ari (2004) -
Difficult but Valuable! Learning in Student-centered Assessment Feedback Practices in Higher Education
Maunumäki, Minna; Maunula, Minna; Harju-Luukkainen, Heidi (Sciencedomain International, 2022)Aims: The aim of this study is to fill a gap in research on students' experiences of learning in student-centered assessment feedback practices. The article examines what students tell us about their learning in the context ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.