Making knowledges count in assessment
Ennser-Kananen, J. (2023). Making knowledges count in assessment. Kieli, koulutus ja yhteiskunta, 14(6). https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-marraskuu-2023/making-knowledges-count-in-assessment
Julkaistu sarjassa
Kieli, koulutus ja yhteiskuntaTekijät
Päivämäärä
2023Tekijänoikeudet
© Kirjoittaja 2023
A disclaimer right upfront: I am not an expert on assessment. My work is in the area of knowledges (I use the plural to emphasize their vast variety) in educational contexts. Specifically, I try to understand which knowledges are (not) recognized in schools and classrooms, how this happens, and how whether/how this can be changed. Of course, if we as teachers and teacher educators are serious about recognizing a wide range of knowledges, our assessment also has to account for this. The purpose of this article is to help us think about what this means both in theory and in practice.
Julkaisija
Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkostoISSN Hae Julkaisufoorumista
1799-0181Asiasanat
Alkuperäislähde
https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-marraskuu-2023/making-knowledges-count-in-assessmentJulkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/194388237
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Hierarchies of knowledge, incommensurabilities and silences in South African ECD policy : Whose knowledge counts?
Rudolph, Norma (Trnava University, 2017)Policy for young children in South Africa is now receiving high-level government support through the ANC's renewed commitment to redress poverty and inequity and creating 'a better life for all' as promised before the 1994 ... -
On the influence of national culture on knowledge sharing
Laitinen, Jouni (2013)Organisaatioiden välinen kilpailu on koventunut viime vuosikymmeninä globalisoitumisen takia. Myös kansainvälisyys on lisääntynyt. Uusien innovaatioiden avulla voidaan parantaa yritysten kilpailukykyä. Tästä syystä yrityksien ... -
Automatic knowledge discovery from sparse and large-scale educational data : case Finland
Saarela, Mirka (University of Jyväskylä, 2017)The Finnish educational system has received a lot of attention during the 21st century. Especially, the outstanding results in the first three cycles of the Programme for International Student Assessment (PISA) have made ... -
Extending the Concept of Knowledge Management into Innovation and New Business Creation
Saukkonen, Juha; Kreus, Pia (Japan Creativity Society, 2018)Knowledge management (KM) is a widely-used term in management science of 2000’s. The key essence of KM can be coined e.g. as a “purposeful management of activities and processes for leveraging knowledge to keep and improve ... -
Drawing conclusions about what co-participants know : Knowledge-probing question-answer sequences in new employee orientation lectures
Mikkola, Piia; Lehtinen, Esa (Sage Publications Ltd., 2019)This study aims to uncover the processes of interaction through which knowledge acquisition in new employee orientation is monitored and controlled. Using video-recordings of orientation lectures as data, the study focuses ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.