Kestävyyskoulutusta eri kohderyhmille : Kokemuksia POLKU 2.0 -hankkeesta
Julkaistu sarjassa
JYU ReportsTekijät
Päivämäärä
2023Tekijänoikeudet
© 2023 Kirjoittaja ja Jyväskylän yliopisto
POLKU 2.0 – Jatkuvan oppimisen Polkukartta kestävään bio- ja kiertotalouteen - hankkeen tavoitteena oli edistää kestävyysosaamista Keski-Suomessa. Kestävyysosaamisen vahvistamista pyrittiin tekemään erityisesti koulutustoiminnan kautta ja neljän suuren koulutusorganisaation (JYU, Jamk, Gradia ja Poke) mukanaolo vahvisti tavoitteiden saavuttamista. Hankkeessa koulutustoiminnan suunnittelu tehtiin eri kestävyysteemojen parissa työskentelevissä tiimeissä, joissa oli edustusta eri aloilta ja eri koulutusorganisaatioista. Koska suunnitteluun osallistuvilla henkilöillä oli kokemusta eri kohderyhmistä ja pedagogisesti erilaisista lähestymistavoista, voitiin yhteistyössä tuottaa monipuolisia ja kohderyhmäkeskeisesti suunniteltuja koulutuksia. Tämä vähensi huomattavasti riskiä tehdä kohderyhmille sopimattomia ratkaisuja ja mahdollisti uudenlaisten lähestymistapojen luomisen.
Julkaisija
Jyväskylän yliopistoISBN
978-951-39-9809-7ISSN Hae Julkaisufoorumista
2737-0046Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- JYU Reports [52]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Digipedagogiikan osaamista tukemassa : kokemuksia kansainvälisestä hankkeesta
Nousiainen, Tuula; Vesisenaho, Mikko; Tikkanen, Tarja (Jyväskylän yliopisto, 2024) -
Parempaa elämänlaatua osallistavalla otteella : kokemuksia PROMEQ-hankkeesta
Kannasoja, Sirpa; Ristolainen, Hanna; Tiilikainen, Elisa; Joro, Tuula; Kivitalo, Mari; Santala, Laura; Hujala, Anneli; Rissanen, Sari; Närhi, Kati (Kasvun ja vanhenemisen tutkijat ry, 2018) -
Digitaidot ja kielitaito avaimina osallisuuteen : kokemuksia Digillä opin portaille -hankkeesta
Heininen, Miia; Huovinen, Katri; Lantto, Raisa; Silvan, Heidi; Tepsa, Johanna (Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto, 2023)Digillä opin portaille -hankkeen koulutuksissa edistetään maahanmuuttajataustaisten naisten suomen kielen taitoa ja digitaitoja, ja näin pyritään vahvistamaan naisten minäpystyvyyden kokemusta. Koulutuksissa on korostunut, ... -
Fyysistä aktiivisuutta lisäävän teemaviikon järjestäminen kouluissa : opettajien kokemuksia Jyväskylän Täydellinen kouluviikko -hankkeesta keväällä 2014
Kauppila, Terhi (2015)Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää opettajien kokemuksia fyysisen aktiivisuuden lisäämiseen tähdänneen Täydellinen kouluviikko -hankkeen järjestelyistä. Teemaviikko toteutettiin jyväskyläläisissä peruskouluissa (n=32) ... -
Tabletit opetuskäytössä : opettajien kokemuksia Mobiluck-hankkeesta
Tuhkala, Ari (2013)Tableteista on muodostunut potentiaalinen vaihtoehto kouluissa käytettäväksi teknologiaksi. Tutkimuksessa haastateltiin yhteensä kahtatoista opettajaa Mobiluck- hankkeen lukioista. Tutkimusongelmana oli selvittää, miten ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.