Digitaidot ja kielitaito avaimina osallisuuteen : kokemuksia Digillä opin portaille -hankkeesta
Heininen, M., Huovinen, K., Lantto, R., Silvan, H., Tepsa, J. (2023). Digitaidot ja kielitaito avaimina osallisuuteen : kokemuksia Digillä opin portaille -hankkeesta. Kieli, koulutus ja yhteiskunta.14(2). https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-maaliskuu-2023/digitaidot-ja-kielitaito-avaimina-osallisuuteen-kokemuksia-digilla-opin-portaille-hankkeesta
Julkaistu sarjassa
Kieli, koulutus ja yhteiskuntaPäivämäärä
2023Tekijänoikeudet
© Kirjoittajat 2023
Digillä opin portaille -hankkeen koulutuksissa edistetään maahanmuuttajataustaisten naisten suomen kielen taitoa ja digitaitoja, ja näin pyritään vahvistamaan naisten minäpystyvyyden kokemusta. Koulutuksissa on korostunut, että suomen kielen oppiminen linkittyy monin tavoin kielen oppijan osallisuuden kokemukseen. Osallisuus digitaalistuvassa yhteiskunnassa edellyttää myös digitaitojen hallintaa.
Julkaisija
Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkostoISSN Hae Julkaisufoorumista
1799-0181
Alkuperäislähde
https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-maaliskuu-2023/digitaidot-ja-kielitaito-avaimina-osallisuuteen-kokemuksia-digilla-opin-portaille-hankkeestaMetadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Digipedagogiikan osaamista tukemassa : kokemuksia kansainvälisestä hankkeesta
Nousiainen, Tuula; Vesisenaho, Mikko; Tikkanen, Tarja (Jyväskylän yliopisto, 2024) -
Investigating the multifaceted role of warm experts in enhancing and hindering older adults’ digital skills in Finland
Korpela, Viivi; Pajula, Laura; Hänninen, Riitta (Routledge, 2024)Despite widespread digitalization, certain marginal and societal groups can still encounter challenges in the digital world. Promoting digital inclusion and digital support aims to reduce these disparities and enable equal ... -
Varhaiskasvatus kotoutumisen tukena : opettajien kokemuksia ja käytänteitä
Rouvinen, Mira (2024)Varhaiskasvatuksessa perheiden kanssa tehtävä yhteistyö on tiivistä ja päivittäistä. Suomeen vasta muuttaneelle perheelle varhaiskasvatus voi olla ainoita päivittäisiä kontakteja suomalaiseen yhteiskuntaan. Pakolais- ja ... -
Opettajien kokemuksia syrjässä olevista oppilaista kouluyhteisössä
Ruostetsaari, Satu (2019)Tämän tutkimuksen tarkoituksena on tarkastella opettajien kokemuksia syrjässä olevista oppilaista kouluyhteisössä. Tavoitteena on selvittää, mitkä asiat luokanopettajat kokevat olevan lasten syrjään jäämisen taustalla. T ... -
Tunnustamisesta osallisuuteen : sosiaalialialan monikulttuuristuminen - mahdollisuuksia ja esteitä
Maunus, Gjuzel (2015)Sosiaalityön tehtäväkentät ovat Suomessakin muuttumassa yhä monikulttuurisemmiksi. Monikulttuurinen työyhteisö sosiaalialalla on monien tutkimusten perustella toivottu ja pitkään odotettu asia. Kuitenkin maahanmuuttajataustaisia ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.