Puhesynteesi ja puheentunnistus
Authors
Date
1982Access restrictions
This material has a restricted access due to copyright reasons. It can be read at the workstation at Jyväskylä University Library reserved for the use of archival materials: https://kirjasto.jyu.fi/collections/archival-workstation.
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Kokemuksia robotista kieltenopetuksessa
Honkalammi, Hilla-Marja (Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto, 2022)Sosiaaliset robotit tarjoavat uusia mahdollisuuksia kieltenopetukseen. Sosiaaliset robotit tulivat luokkahuoneisiin muutama vuosi sitten, mutta niiden käyttö kieltenopetuksessa on edelleen kohtalaisen harvinaista. Tässä ... -
Tehokas opettaja vai hauska lelu? : sosiaaliset robotit kielten oppimisessa
Veivo, Outi (Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto, 2022)Ensimmäiset kokeilut sosiaalisten robottien hyödyntämisestä kielten opetuksessa tehtiin jo parikymmentä vuotta sitten. Viime vuosina näitä kokeiluja on tehty paljon myös Suomessa. Tässä artikkelissa tarkastellaan sitä, ... -
Analyysi puheentunnistusratkaisun käyttöönoton vaikutuksista HUSissa
Bergström, Mikke (2022)Terveydenhuollon käyttömenojen jatkuvan kasvun myötä terveydenhuoltoon on ohjattu merkittäviä investointeja sen kustannustehokkuuden ja laadun parantamiseksi. Yhtenä tehostettavana osa-alueena on terveydenhuollon ... -
Haastattelujen automaattinen litterointi uutistyössä ja haastateltavan oikeudet
Pulli, Minna (2020)Tässä tutkielmassa selvitetään, kuinka laajasti automaattisia litterointiohjelmia on otettu käyttöön uutistoimituksissa Suomessa ja ulkomailla. Lisäksi tarkoituksena on muun muassa selvittää, voivatko haastateltavan oikeudet ... -
Conceptual network of teachers' talk : Automatic analysis and quantitative measures
Caballero, Daniela; Pikkarainen, Toni; Araya, Roberto; Viiri, Jouni; Espinoza, Catalina (The Finnish Matehematics and Science Education Research Association, 2020)Educational field can take advantage of the improvements of Automatic Speech Recognition (ASR), since we can apply ASR algorithms in non-ideal conditions such as real classrooms. In the context of QuIP project, we used ASR ...