Vuorovaikutuksen rakentumisen syvällinen ymmärtäminen auttaa tunnistamaan matematiikan oppimista edistäviä vuorovaikutustekijöitä
Authors
Date
2021Copyright
© 2021 kirjoittaja
Kasvatustieteen maisteri Anniina Kämäräisen erityispedagogiikan alaan kuuluva väitöskirja Oppilaskeskeisten matematiikan oppituntien sosiaalisen arkkitehtuurin rakentuminen tarkastettiin 26.02.2021 Itä-Suomen yliopiston filosofisessa tiedekunnassa. Vastaväittäjänä tilaisuudessa toimi dosentti Tanja Vehkakoski Jyväskylän yliopistosta ja kustoksena professori Eija Kärnä Itä-Suomen yliopistosta.
Publisher
Prologos ryISSN Search the Publication Forum
1795-7613Keywords
Metadata
Show full item recordCollections
- Prologi [159]
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Geometrinen hahmottaminen sosiaalisena, vuorovaikutteisena ja kehollisena toimintana
Jakonen, Teppo; Szabó, Tamás Peter; Fenyvesi, Kristóf (Suomen kasvatustieteellinen seura, 2021)Matematiikan ja luonnontieteiden oppimista käsittelevässä tutkimuksessa on viime aikoina korostettu kehon, kognition ja vuorovaikutuksen läheistä yhteyttä. Tässä artikkelissa pohdimme, millä tavoin geometrinen hahmottaminen ... -
”Tärkeintä on vaan nyt saada tehtyä tää” : opettajien puuttuminen yhteistoiminnallisen työskentelyn ongelmiin alakoulun avoimissa oppimisympäristöissä
Könönen, Iiris; Pyhäjärvi, Elina (2022)Yhteistoiminnallinen ja pienryhmissä tapahtuva oppiminen on viime aikoina yleistynyt koulumaailmassa. Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää, millaisissa tilanteissa ja miten opettajat puuttuvat yhteistoiminnallisen ... -
Kohti ilmiölähtöistä matematiikan oppimista : matemaattista ongelmanratkaisua taiteeseen yhdistäen
Hähkiöniemi, Markus; Kauppinen, Merja; Tarnanen, Mirja (Jyväskylän yliopisto, 2020)Ilmiölähtöistä matematiikan oppimista tuetaan ja edistetään sellaisten ongelmanratkaisutehtävien avulla, joissa oppilaat saavat itse suunnitella ratkaisuaan ja tehdä sitä koskevia valintoja. Matemaattista ongelmanratkaisua ... -
Matematiikkaa vai suomea? : S2-oppijoiden oma-aloitteiset kysymykset peruskoulun matematiikan oppitunneilla
Lilja, Niina (Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys ry, 2014)In recent years, learner-initiated actions have started to attract more and more attention in research on classroom interaction. It has been recognized that by taking the initiative and by actively contributing to the ... -
Can noncomplementarity of agency lead to successful problem solving? A case study on students’ interpersonal behaviors in mathematical problem-solving collaboration
Haataja, Eeva S.H.; Chan Man Ching, Esther; Salonen, Visajaani; Clarke, David J. (Elsevier BV, 2022)In student collaboration, purposeful peer interaction crucial for success on the task. Such collaboration requires adequate and purposeful student agency. Theoretically, the between-individual complementarity of agency ...