Young adults' online shopping addiction : The role of self‐regulation and smartphone use
Nyrhinen, J., Lonka, K., Sirola, A., Ranta, M., & Wilska, T. (2023). Young adults' online shopping addiction : The role of self‐regulation and smartphone use. International Journal of Consumer Studies, 47(5), 1871-1884. https://doi.org/10.1111/ijcs.12961
Julkaistu sarjassa
International Journal of Consumer StudiesPäivämäärä
2023Oppiaine
MarkkinointiSosiologiaResurssiviisausyhteisöHyvinvoinnin tutkimuksen yhteisöSustainable BusinessKestävä liiketoiminta ja talous (painoala)MarketingSosiologySchool of Resource WisdomSchool of WellbeingSustainable BusinessSustainable Business and Economy (focus area)Tekijänoikeudet
© 2023 The Authors. International Journal of Consumer Studies published by John Wiley & Sons Ltd
Online shopping addiction can be defined as an Internet-based behavioural addiction which may lead to economic problems. Even though shopping is increasingly common through mobile devices, the effects of smartphone use on online shopping addiction are underexamined. Following a survey of 1000 18 to 29-year-olds in Finland, we examined young adults' online shopping addiction and economic problems from the perspective of self-regulation and problems in regulating smartphone use. The results indicated that low self-regulation in an online environment facilitates online shopping addiction, which further leads to dissatisfaction toward personal money management through indebtedness. Moreover, we illustrated how distractive stimuli of digital environments can act as primers for addiction by showing how problems in regulating smartphone use facilitates online shopping addiction for young adults with generally low self-regulation. We conclude our article by offering guidance on how the teaching of self-regulatory strategies as well as financial and information communications technology skills may decrease the tendency for online shopping addiction.
...
Julkaisija
John Wiley & SonsISSN Hae Julkaisufoorumista
1470-6423Asiasanat
Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/183818697
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Rahoittaja(t)
Suomen AkatemiaRahoitusohjelmat(t)
Muut, SA; Strategisen tutkimuksen ohjelmat STN, SALisätietoja rahoituksesta
This work was supported by the Strategic Research Council (SRC) at the Academy of Finland #352544 and Academy of Finland ##335635.Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Measurement Properties of Smartphone Approaches to Assess Physical Activity in Healthy Young People : Systematic Review
Parmenter, Belinda; Burley, Claire; Stewart, Courtney; Whife, Jesse; Champion, Katrina; Osman, Bridie; Newton, Nicola; Green, Olivia; Wescott, Annie B.; Gardner, Lauren A.; Visontay, Rachel; Birrell, Louise; Bryant, Zachary; Chapman, Cath; Lubans, David R; Sunderland, Matthew; Slade, Tim; Thornton, Louise (JMIR Publications Inc., 2022)Background: Physical inactivity is a preventable risk factor for several chronic diseases and one of the driving forces behind the growing global burden of disease. Recent evidence has shown that interventions using mobile ... -
Käyttöliittymösuunnittelun perusperiaatteet verkkokaupoissa
Vänskä, Sini (2019)Käyttöliittymä on ihmisen käyttämän teknologian osa, jonka avulla ihminen pyrkii saavuttamaan päämääränsä ja erittelemään ongelmaansa. Käyttöliittymäsuunnittelu on osa käyttökokemuksen suunnittelua, jolla pyritään vaikuttamaan ... -
User experience of an e-commerce website : a case study
Ritonummi, Saima; Niininen, Outi (Routledge, 2022)User Experience (UX) is extremely important for e-commerce websites and their commercial success. The goal of an e-commerce website is to generate sales and increase customer satisfaction, which is why helping users reach ... -
Experiencing Commercial Videos for Online Shopping : A Cross-Cultural User's Design Approach
Cañas-Bajo, Jose; Silvennoinen, Johanna (IGI Global, 2018)In recent years online shopping has become a popular and convenient instrument for companies to buy and sell products. However, the design of these web-shops does not offer the rich multisensory experiences than physical ... -
Kuluttajan luottamuksen vaikutus ostopäätösprosessiin verkkokaupassa
Kokko, Iida (2018)Verkkokaupankäynti on digitalisaation myötä kasvanut huomattavasti. Myös kuluttajan luottamuksen merkitys verkkokaupan kontekstissa on lisääntynyt. Kuluttajan ostopäätösprosessi on verkkokaupan myötä monimuotoistunut ja ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.