Young adults' online shopping addiction : The role of self‐regulation and smartphone use
Nyrhinen, J., Lonka, K., Sirola, A., Ranta, M., & Wilska, T. (2023). Young adults' online shopping addiction : The role of self‐regulation and smartphone use. International Journal of Consumer Studies, 47(5), 1871-1884. https://doi.org/10.1111/ijcs.12961
Julkaistu sarjassa
International Journal of Consumer StudiesPäivämäärä
2023Oppiaine
MarkkinointiSosiologiaResurssiviisausyhteisöHyvinvoinnin tutkimuksen yhteisöSustainable BusinessKestävä liiketoiminta ja talous (painoala)MarketingSosiologySchool of Resource WisdomSchool of WellbeingSustainable BusinessSustainable Business and Economy (focus area)Tekijänoikeudet
© 2023 The Authors. International Journal of Consumer Studies published by John Wiley & Sons Ltd
Online shopping addiction can be defined as an Internet-based behavioural addiction which may lead to economic problems. Even though shopping is increasingly common through mobile devices, the effects of smartphone use on online shopping addiction are underexamined. Following a survey of 1000 18 to 29-year-olds in Finland, we examined young adults' online shopping addiction and economic problems from the perspective of self-regulation and problems in regulating smartphone use. The results indicated that low self-regulation in an online environment facilitates online shopping addiction, which further leads to dissatisfaction toward personal money management through indebtedness. Moreover, we illustrated how distractive stimuli of digital environments can act as primers for addiction by showing how problems in regulating smartphone use facilitates online shopping addiction for young adults with generally low self-regulation. We conclude our article by offering guidance on how the teaching of self-regulatory strategies as well as financial and information communications technology skills may decrease the tendency for online shopping addiction.
...
Julkaisija
John Wiley & SonsISSN Hae Julkaisufoorumista
1470-6423Asiasanat
Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/183818697
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Rahoittaja(t)
Suomen AkatemiaRahoitusohjelmat(t)
Muut, SA; Strategisen tutkimuksen ohjelmat STN, SALisätietoja rahoituksesta
This work was supported by the Strategic Research Council (SRC) at the Academy of Finland #352544 and Academy of Finland ##335635.Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Four essays on IT users' psychological states and behaviors
Kuem, Jungwon (University of Jyväskylä, 2016)This dissertation is intended to study information technology (IT) users’ psychological states and behaviors. It consists of four essays. The first essay examines how people react to social networking services (SNS). ... -
Kuluttajan luottamuksen vaikutus ostopäätösprosessiin verkkokaupassa
Kokko, Iida (2018)Verkkokaupankäynti on digitalisaation myötä kasvanut huomattavasti. Myös kuluttajan luottamuksen merkitys verkkokaupan kontekstissa on lisääntynyt. Kuluttajan ostopäätösprosessi on verkkokaupan myötä monimuotoistunut ja ... -
Käyttöliittymösuunnittelun perusperiaatteet verkkokaupoissa
Vänskä, Sini (2019)Käyttöliittymä on ihmisen käyttämän teknologian osa, jonka avulla ihminen pyrkii saavuttamaan päämääränsä ja erittelemään ongelmaansa. Käyttöliittymäsuunnittelu on osa käyttökokemuksen suunnittelua, jolla pyritään vaikuttamaan ... -
Consumer Emotions and E-commerce : A Literature Review
Lievonen, Matias (University of Maribor Press, 2017)The purpose of this paper is to take a look at the current state of the research related to consumer emotions in the context of electronic commerce (e-commerce). As the popularity of online shopping is constantly growing, ... -
Experiencing Commercial Videos for Online Shopping : A Cross-Cultural User's Design Approach
Cañas-Bajo, Jose; Silvennoinen, Johanna (IGI Global, 2018)In recent years online shopping has become a popular and convenient instrument for companies to buy and sell products. However, the design of these web-shops does not offer the rich multisensory experiences than physical ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.