Suomiräpin ja suomalaisuuden moninaisuudesta
Westinen, E. (2023, 15.6.2023). Suomiräpin ja suomalaisuuden moninaisuudesta. Ilmiö. https://ilmiomedia.fi/artikkelit/suomirapin-moninaisuudesta/
Julkaistu sarjassa
IlmiöTekijät
Päivämäärä
2023Tekijänoikeudet
© Kirjoittajat & Westermarck-seura, 2023
Rapmusiikki eri alalajeineen nauttii Suomessa tällä hetkellä suurta suosiota erityisesti nuorten keskuudessa. Entistä monimuotoisemmaksi muuttuva suomirap voi toimia avaimena erilaisiin kokemuksiin ja identiteetteihin sekä rakentaa ja välittää entistä rasisminvastaisempaa tulevaisuutta.
Julkaisija
Westermarck-seuraISSN Hae Julkaisufoorumista
2489-9402Asiasanat
Alkuperäislähde
https://ilmiomedia.fi/artikkelit/suomirapin-moninaisuudesta/Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/183601177
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Rahoittaja(t)
Euroopan komissioRahoitusohjelmat(t)
The content of the publication reflects only the author’s view. The funder is not responsible for any use that may be made of the information it contains.
Lisätietoja rahoituksesta
Parhaillaan hän työskentelee MUSICONNECT-projektissa, jossa tutkitaan musiikin roolia ja merkityksiä nuorten elämässä.Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Suomalaisuuden rakentuminen Riku Rantalan kolumneissa
Perenkari, Ira (2017)Tutkielmassa tarkastellaan suomalaisuuden rakentumista Riku Rantalan matkailukolumneissa vuodelta 2016. Tavoitteena on selvittää, millaisia representaatioita kolumneissa luodaan suomalaisista ja suomalaisesta yhteiskunnasta ... -
Johdanto : Hiphop-kulttuurin tutkimus ja opetus Suomessa
Rantakallio, Inka; Westinen, Elina (Suomen etnomusikologinen seura, 2022) -
Aalto International : vaatebrändin suomalaisuuden representaatiot
Sirviö, Anna (2021)Tutkielmassa tarkastellaan Pariisissa suosiota saanutta suomalaista vaatebrändiä nimeltään AALTO International, sen sukujuuria ja sitä, miten suomalaisuus ilmenee brändin vaatteissa ja designissa. -
”Maitoa puhtaimmasta suomalaisesta luonnosta” : suomalaisuuden diskurssit Valio Oy:n mainosvideoissa
Ora, Maria (2023)Tässä tutkimuksessa selvitetään, millaisia suomalaisuuden diskursseja Valio Oy:n mainosvideoissa esiintyy ja millaista kuvaa mainokset rakentavat suomalaisuudesta. Tutkimuksen lähtökohtana on ajatus siitä, että suomalaisena ... -
Suomalaisuuden representaatiot Lidl Suomi Ky:n ”Epäilevä Tuomas” -mainoksissa
Huotari, Lyydia (2018)Medioituvassa maailmassamme yksi televisiomainos voi tavoittaa jopa miljoonia katsojia. Mainosten tehtä- vänä on vaikuttaa katsojiin ja kuluttajiin, joten mainoksilla on valtaa. Televisiomainokset syntyvät ympäröivän ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.