University of Jyväskylä | JYX Digital Repository

  • English  | Give feedback |
    • suomi
    • English
 
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  • JYX
  • Opinnäytteet
  • Pro gradu -tutkielmat
  • View Item
JYX > Opinnäytteet > Pro gradu -tutkielmat > View Item

Investigating customer experiences of a public limited company brand in a B2B context : a case study of the EV charging industry

Thumbnail
View/Open
2.7 Mb

Downloads:  
Show download detailsHide download details  
Authors
Jauhiainen, Sannimaija
Date
2023
Discipline
YrittäjyysEntrepreneurship
Copyright
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.

 
Vahva yritysidentiteetti tarjoaa elementit, joiden avulla voidaan luoda ainutlaatuinen yritysbrändi sekä erottua jatkuvasti muuttuvassa kilpaillussa liiketoimintaympäristössä. Yritysidentiteetti on myös ratkaisevassa roolissa brändistrategian muotoilussa ja siihen vaikuttamisessa. Brändistrategia B2B-kontekstissa edellyttää toimialan dynamiikan syvällistä ymmärtämistä ja aktiivista yhteistyötä koko verkoston kanssa, jotta voidaan tuottaa arvoa kaikille verkoston toimijoille sekä edistää liiketoiminnan menestystä. Seuraavassa tutkimuksessa sukelletaan julkisen osakeyhtiön brändistrategiaan ja tarkastellaan tekijöitä, jotka voivat vahvistaa osakeyhtiön yritysbrändiä, markkina-asemaa ja asiakas- sekä sidosryhmäsuhteita B2B-kontekstissa. Kyseessä on julkinen osakeyhtiö, joka toimii kansainvälisellä sähköautojen latausalalla. Tutkimuksessa keskitytään osakeyhtiön yritysbrändin asemaan Italian markkinalla ja siihen, miten B2B asiakas ja kumppaniyritysten johtajien sekä omistajien kokemukset sopivat kyseessä olevan julkisen osakeyhtiön brändistrategiaan. Tietoja kerättiin sekä olemassa olevan akateemisen kirjallisuuden tarkastelulla että laadullisella tapaustutkimuksella, jossa tehtiin puolistrukturoidut haastattelut viiden Italian markkinalla sekä kansainvälisesti toimivien tärkeiden asiakas ja kumppaniyrityksen kanssa. Tutkimuksen tulokset korostavat yritysbrändin asemaa Italian markkinalla ja sitä, että aktiivinen yhteistyö verkosto toimijoiden kanssa sekä kehitysehdotuksien ja tulevien liiketoimintastrategioiden integrointi voivat vahvistaa markkina-asemaa Italiassa ja ohjata markkinoita kohti osakeyhtiön yritysvisiota. Tutkimus tarjoaa kyseessä olevalle julkiselle osakeyhtiölle avaimet menestykseen Italian dynaamisella ja kilpaillulla markkinalla kansainvälisellä sähköautojen latausalalla ja vahvistaa osakeyhtiön asiakas- ja sidosryhmäsuhteita sekä yritysbrändiä kansainvälisessä B2B-kontekstissa. ...
 
A strong corporate identity provides the elements to create a unique corporate brand and differentiate in a constantly changing competitive business environment. Corporate identity also plays a crucial role in shaping and influencing brand strategy. Brand strategy in a business-to-business (B2B) context requires a deep understanding of industry dynamics and active collaboration with the entire network to deliver value to all actors in the network and drive business success. The following study dives deep into public limited company’s brand strategy and explores the elements that can strengthen corporate brand, market position and customer as well as stakeholder relationships in B2B context. The case company is a public limited company operating in the international electric vehicle charging industry. The research focuses on the position of the case company’s corporate brand in the Italian market and how experiences of its B2B customer and partner companies’ Managers and Owners fit into case company’s brand strategy. Data were collected both through a review of existing academic literature and through a qualitative case study in which semi-structured interviews were conducted with five important international customer and partner companies operating in the Italian market. The results of the study highlight the position of the corporate brand in the Italian market and the fact that active collaboration with network actors and the integration of new developments and future business strategies can strengthen the market position in Italy and drive the market towards case company’s corporate vision. The study provides the case company with the keys to success in the dynamic and competitive international electric vehicle charging environment in Italy, strengthening the company's customer and stakeholder relationships and corporate brand in an international B2B context. ...
 
Keywords
B2B corporate identity brand strategy corporate brand co-creation collaboration customer experience high technology yhteissuunnittelu yritysmyynti brändit yritysstrategiat brändäys yritysmarkkinointi asiakkaat liiketoimintaympäristö yrityskuva participatory planning business-to-business commerce brands corporate strategies branding business-to-business marketing customers business environment corporate image
URI

http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202306073584

Metadata
Show full item record
Collections
  • Pro gradu -tutkielmat [27657]

Related items

Showing items with similar title or keywords.

  • Digitization of the communication and its implications for marketing 

    Lipiäinen, Heini (University of Jyväskylä, 2014)
  • Conscientious corporate branding via B2B influencer marketing 

    Jokilehto, Mirva (2023)
    Vastuullisesti toteutetun liiketoiminnan merkitys on kasvanut, kun yleinen tietoisuus ympäristö- ja sosiaalikysymyksistä on lisääntynyt. Yritysten odotetaan enenevissä määrin tiedostavan ja huomioivan heidän liiketoimintansa ...
  • Case study : utilisation of marketing automation technology in industrial B2B-company 

    Hyvärinen, Katja (2021)
    Markkinoinnin automaatiojärjestelmät ovat valtaamassa yhä suurempaa asemaa yritysten markkinointiteknologioiden joukosta. Teknologiana markkinoinnin automaatio on ollut olemassa jo jonkin aikaa, mutta sen käyttö erityisesti ...
  • E-commerce analytics as B2B sales and marketing performance enabler : a case study in spare parts business 

    Ylinen, Sari (2019)
    Verkkokaupankäynnistä kerättävä analytiikka on kasvava ala, ja sen suosio yritystenvälisessä liiketoiminnassa on nousussa. Verkkokauppaliiketoiminta on saanut huomioita akateemiselta yhteisöltä, mutta se miten verkkokaupoista ...
  • Value creation through digital value-based selling activities 

    Tiainen, Petra (2023)
    Paine digitalisaatioon haastaa personoituja ratkaisuja tarjoavia B2B-yrityksiä. Vaikka yhä useampi B2B-asiakas suosii ostamista verkossa, hybridiratkaisuita tarjoavien B2B-yritysten katsotaan yhä olevan digitaalisen siirtymän ...
  • Browse materials
  • Browse materials
  • Articles
  • Conferences and seminars
  • Electronic books
  • Historical maps
  • Journals
  • Tunes and musical notes
  • Photographs
  • Presentations and posters
  • Publication series
  • Research reports
  • Research data
  • Study materials
  • Theses

Browse

All of JYXCollection listBy Issue DateAuthorsSubjectsPublished inDepartmentDiscipline

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics
  • How to publish in JYX?
  • Self-archiving
  • Publish Your Thesis Online
  • Publishing Your Dissertation
  • Publish Your Data
  • Publication services

Open Science at the JYU
 
Data Protection Description

Accessibility Statement

Unless otherwise specified, publicly available JYX metadata (excluding abstracts) may be freely reused under the CC0 waiver.
Open Science Centre