Automaattinen tekstien lyhentäminen chatboteille
Tekijät
Päivämäärä
2023Tekijänoikeudet
© The Author(s)
Nykyisin ihmiset eivät lyhyiden viestien kulttuurin aikana jaksa usein lukea pitkiä
tekstikokonaisuuksia kokonaan. Tekstin lyhentämiseen liittyvät menetelmät auttavat ihmisiä
löytämään parhaimmillaan olennaisen tiedon nopeasti. Chatbotit ovat toimineet Covid-19-pandemian aikana tiedonjakajina ja antaneet emotionaalista tukea. Ne voivat toimia myös
muun muassa asiakaspalvelijoina. Käyttäjäkokemuksen nimissä chatbotin tulosteen tulisi olla
napakka ja informatiivinen. Automaattisten yhteenvetojen arvioinnissa abstrahoiduille yhteenvedoille
on suositeltavaa tarkistaa, kuinka automaattisesti mitataan niiden laatua. In today’s culture of short messages people don’t often read long blocks of text entirely.
Text shortening methods help at best people to find the essential information quickly.
Chatbots have served as information distributors during the Covid-19 pandemic, providing
emotional support, too. They can also serve as customer service agents, among other things.
For the better user experience, the utterances of the chatbots should be concise and informative.
When evaluating automatic abstractive summaries, it is recommended to revise the way
in which the quality of the summaries is automatically measured.
Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Pro gradu -tutkielmat [29525]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Tekoälyn hyödyntäminen kuluttajan asiakaspolulla
Anttila, Jasper (2023)Tekoälyn käyttö ja potentiaali on kasvanut valtavasti tuoden yrityksille monia uusia tapoja vaikuttaa kuluttajiin ja vuorovaikuttaa heidän kanssaan. Tekoälyn ollessa suhteellisen uusi konsepti, kaikilla markkinoijilla ei ... -
Tekoälypohjaisen chatbotin vaikutus käyttäjäkokemukseen
Udd, Vilma (2024)Tekoäly on 1950-luvulla alkunsa saanut tietojenkäsittelytieteen osa-alue, jonka yksi keskeisimpiä tavoitteita on ollut luoda koneita, jotka pystyisivät simuloimaan ihmisen älykkyyttä koneoppimisen avulla, johon suurin osa ... -
Natural language processing In chatbot development : how does a chatbot process language?
Heikkilä, Arttu (2020)Chatbotit ovat yleistyvä ratkaisu ihmisen ja tietokoneen väliseen vuorovaikutukseen. Tarve rakentaa ylläpidettäviä ja skaalautuvia keskustelevia ratkaisuja on kasvava, mutta ymmärrys perustavanlaatuisista teknologioista ... -
Problem Transformation Methods with Distance-Based Learning for Multi-Target Regression
Hämäläinen, Joonas; Kärkkäinen, Tommi (ESANN, 2020)Multi-target regression is a special subset of supervised machine learning problems. Problem transformation methods are used in the field to improve the performance of basic methods. The purpose of this article is to test ... -
Anonymization as homeomorphic data space transformation for privacy-preserving deep learning
Girka, Anastasiia; Terziyan, Vagan; Gavriushenko, Mariia; Gontarenko, Andrii (Elsevier, 2021)Industry 4.0 is largely data-driven nowadays. Owners of the data, on the one hand, want to get added value from the data by using remote artificial intelligence tools as services, on the other hand, they concern on privacy ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.