Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorSalonen, Anna
dc.contributor.authorHeiniö, Jarla
dc.date.accessioned2023-05-25T11:16:20Z
dc.date.available2023-05-25T11:16:20Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/87209
dc.description.abstractTutkimuksen tarkoituksena oli selvittää miten palveluliiketoimintamalliin pohjautuva kaupintavarastointi luo asiakasarvoa. Asetettujen osaongelmien kautta selvitettiin mitä tarkoitetaan palveluliiketoimintamallilla, miten kaupintavarastoinnin käyttö luo asiakasarvoa sekä se, miten arvosta tulisi viestiä tehokkaasti. Tutkimus toteutettiin kvalitatiivisena tapaustutkimuksena. Tutkimuksen aineisto kerättiin puolistrukturoiduilla teemahaastatteluilla. Haastatteluihin osallistui kolme henkilöä asiakasorganisaatioista ja kaksi henkilöä toimittajaorganisaatiosta. Palvelukeskeiseen logiikkaan pohjautuva palveluliiketoimintamalli edellyttää kykyä arvon yhteisluontiin toimijoiden välillä. Tämän tutkielman keskiössä olivat myyjän ja ostajan näkemykset, sekä niissä mahdollisesti esiintyvät eroavaisuudet. Tulosten pohjalta voidaan todeta, että kaupintavarastointi luo asiakasarvoa siltä osin, että asiakkaan pääoma ei sitoudu varastoon ja kaupintavarastoa hoidetaan yhteistyössä toimittajan kanssa. Asiakkaan kokemaa arvoa vähentää se, että palvelu ei ole luotu asiakkaiden tarpeiden ja ongelmien pohjalta. Asiakkaiden saama arvo toimittajan tarjoamasta kaupintavarastointipalvelusta nousisi, mikäli palvelu tuotettaisiin palvelukeskeisen logiikan mukaisesti ja toimittaja viestisi asiakkaille arvosta arvomyyntikonseptin mukaisesti. Tutkimus osoittaa sen, että myyvä yritys ei ole täysin sisäistänyt palvelukeskeisen logiikan periaatteita kaupintavarastointipalvelua kehittäessään, vaan se toimii enimmäkseen tuotekeskeistä logiikkaa mukaillen.fi
dc.format.extent71
dc.language.isofi
dc.rightsIn Copyright
dc.subject.otherpalvelukeskeinen logiikka
dc.subject.otherpalveluliiketoimintamalli
dc.subject.otherkaupintavarastointi
dc.subject.otherasiakasarvo
dc.subject.otherarvomyynti
dc.titleMitä arvoa palveluliiketoimintamalli kaupintavarasto tuo B2B asiakkaalle?
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202305253272
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.contributor.tiedekuntaKauppakorkeakoulufi
dc.contributor.tiedekuntaSchool of Business and Economicsen
dc.contributor.laitosTaloustieteetfi
dc.contributor.laitosBusiness and Economicsen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineMarkkinointifi
dc.contributor.oppiaineMarketingen
dc.rights.copyright© The Author(s)
dc.rights.accesslevelopenAccess
dc.contributor.oppiainekoodi20423
dc.subject.ysoasiakkaat
dc.subject.ysopalvelut
dc.rights.urlhttps://rightsstatements.org/page/InC/1.0/


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot

In Copyright
Ellei muuten mainita, aineiston lisenssi on In Copyright