Spielend mit der magischen Schule lernen : ein digitales Lernspiel zum B3-Deutschunterricht
Lataukset:
Tekijät
Päivämäärä
2023Tekijänoikeudet
© The Author(s)
Digitaalisia työvälineitä ja materiaaleja käytetään opetuksessa jatkuvasti enemmän ja enemmän, ja ylioppilaskokeiden sähköistämisen sekä oppivelvollisuuden laajentamisen myötä kaikki lukio-opiskelijat käyttävät koulun tarjoamaa kannettavaa tietokonetta työvälineenään lukio-opintojensa ajan. Digitaaliset työvälineet mahdollistavat erilaisten mediaformaattien, kuten blogitekstien, lehtiartikkeleiden, musiikin ja videoiden hyödyntämisen osana opetusta.
Pelit, erityisesti tietokone-, mobiili- ja videopelit ovat paljon puhuttu aihe ja niitä on alettu hyödyntämään myös osana opetusta. Tässä maisterintutkielmassa kehitetään lyhyt digitaalinen oppimispeli ja esitellään pelin kehittämisprosessi. Peli on suunnattu saksan kieltä lukiossa B3-kielenä opiskeleville oppijoille ja sen tarkoituksena on havainnollistaa adjektiivien käyttöä saksan kielessä tarjoamalla adjektiiveille konteksti interaktiivisen tarinan muodossa.
Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Pro gradu -tutkielmat [29559]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Sprachlernspiele im DaF-Unterricht : Einblick in die Spielpraxis des finnischen und ungarischen Deutsch-als-Fremdsprache-Unterrichts in der gymnasialen Oberstufe sowie in die subjektiven Theorien der Lehrenden über den Einsatz von Sprachlernspielen
Mátyás, Emese (University of Jyväskylä, 2009)The goal of this study is to analyze and compare aspects of language learning games in the context of Finnish and Hungarian high-school teaching of German as a foreign language (GFL). First, the practices of using games ... -
Digitale Lernspiele im finnischen DaF-Unterricht : Stellenwert der Bingel-Spielwelt aus der Sicht des Schülers
Järvinen, Eveliina (2020)Digitalisaation myötä digitaalisia oppimispelejä on kehitetty niin koulussa kuin vapaa-ajallakin tapahtuvan oppimisen tueksi. Tämän kandidaatintutkielman tarkoituksena on selvittää, miten alakoulun saksan kielen oppijat ... -
Handlungsorientiertes Lernen im finnischen DaF-Unterricht : Sprachlernspiele in den Lehrbüchern Los geht’s! und Licht an!
Laitila, Reetta (2020)Toiminnallinen oppiminen on osa uutta peruskoulun opetussuunnitelmaa (POPS 2014). Oppimispelit ovat osa toiminnallista oppimista. Oppikirjojen uudistuttua, oppikirjojen tehtävistä löytyy paljon oppimispelejä. Työssäni ... -
"Deutsch mit Filmen" : eine Fallstudie über einen Einsatz eines Spielfilmes im Unterricht Deutsch als Fremdsprache in der finnischen Mittelstufe
Anttalainen, Johanna (2012)Elämme median ympäröiminä ja käytämme useita tunteja päivässä television katseluun. Voimme jopa sanoa, että television katselu on edesauttanut meitä vieraiden kielten oppimisessa. Miksi emme siis käyttäisi television ja ... -
Lernen ohne Lehrbuch im DaF-Unterricht : Initiierung eines Pilotprojekts in zwei mittelfinnischen Grundschulen
Bärlund, Pia (German as a Foreign Language, 2012)Das Lernen des Deutschen in der Schule hat nicht nur in ganz Finnland, sondern auch in der Stadt Jyväskylä drastisch abgenommen. Um dieser Tendenz entgegenzuwirken, wurde Anfang 2010 in Jyväskylä ein nationales ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.