Luovan kirjoittamisen yhteisöistä tukea opettajien ammatilliseen kehittymiseen
Martin, A. (2023). Luovan kirjoittamisen yhteisöistä tukea opettajien ammatilliseen kehittymiseen. Kielikukko, 42(1), 3-7. https://finrainfo.fi/wp-content/uploads/2023/09/Kielikukko_1_2023_www.pdf
Published in
KielikukkoAuthors
Date
2023Copyright
© Finra 2023
Artikkeli käsittelee opettajien ammatillisen kehittymisen tukemista luovan kirjoittamisen keinoin. Opettajan asiantuntijaksi kasvua ja ammatillista kehittymistä käsitellään kokonaisvaltaisena prosessina, johon kuuluvat paitsi luokkahuonepedagogiikka ja käytännön opettajan työ, myös identiteettityö ja hyvinvointi. Luovaa kirjoittamista lähestytään yhteisöllisestä näkökulmasta: Millaista tukea luovan kirjoittamisen yhteisöt voivat tarjota opettajille? Entä millaisia asioita tulisi huomioida, jos suunnittelee luovan kirjoittamisen yhteisöä opettajien ammatillisen kasvun tueksi? Artikkeli pohjautuu Anne Martinin (2021) väitöskirjatutkimukseen.
Publisher
Finra ryISSN Search the Publication Forum
0780-0940Keywords
Original source
https://finrainfo.fi/wp-content/uploads/2023/09/Kielikukko_1_2023_www.pdfPublication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/183107884
Metadata
Show full item recordCollections
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Examining the relationships between teacher self-efficacy, professional learning community, and experiential learning in Japan
Yada, Takumi; Yada, Akie; Choshi, Daisuke; Sakata, Tetsuhito; Wakimoto, Takehiro; Nakada, Masahiro (Routledge, 2023)This study investigated the relationships between professional learning communities (PLCs), teacher self-efficacy, and experiential learning. A conceptual model that connects PLC components, including shared vision, ... -
Collaborative professional practice for strengthening teacher educator identities in Eritrea
Posti-Ahokas, Hanna; Idriss, Khalid; Hassan, Meriem; Isotalo, Sara (Routledge, 2022)Strengthening the identities of teacher educators is critical to quality teacher education and implementing change in the education sector. This study examines the professional identities of Eritrean teacher educators and ... -
From individuality towards co-operative culture : New direction for professional development in Finnish teacher education
Rautiainen, Matti; Kostiainen, Emma (Beltz Juventa, 2021) -
Sosiaali-, terveys- ja kuntoutusalan opettajien osaaminen ja sen kehittäminen
Mikkonen, Kristina; Koivula, Meeri; Sjögren, Tuulikki; Korpi, Hilkka; Koskinen, Camilla; Koskinen, Monika; Kuivila, Heli-Maria; Lähteenmäki, Marja-Leena; Koskimäki, Minna; Mäki-Hakola, Hanne; Wallin, Outi; Saaranen, Terhi; Sormunen, Marjorita; Kokkonen, Kukka-Maaria; Kiikeri, Janette; Salminen, Leena; Ryhtä, Iina; Elonen, Imane; Kääriäinen, Maria (Oulun yliopisto, 2019)Johdanto: Sosiaali-, terveys- ja kuntoutusalan (soteku) toimintaympäristö on jatkuvasti muuttuva ja kehittyvä. Jotta pätevien opettajien saatavuus turvataan myös tulevaisuudessa, tarvitaan jatkuvaa terveystieteiden ... -
Kirjailijana ja luovan kirjoittamisen ohjaajana - oppeja omista kokemuksista : kirjoittamistaitojen oppimisen reflektiivistä tarkastelua eri kirjailijapositioissa
Repo, Niina (2010)Työ on reflektoiva tutkimus kirjojen kirjoittamisesta, kirjoittamisen oppimisesta ja ohjaamisesta. Työn tavoitteena on kuvata ja ymmärtää kehityskaartani kirjailijana. Tutkin yksin ja yhdessä tekemieni kirjojen tekoprosessien ...