Virhe ei ole kirosana, vai onko? : opettajien käsityksiä virheestä
Ahola, S., & Tossavainen, H. (2023). Virhe ei ole kirosana, vai onko? : opettajien käsityksiä virheestä. Kieli, koulutus ja yhteiskunta, 14(3). https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-toukokuu-2023/virhe-ei-ole-kirosana-vai-onko-opettajien-kasityksia-virheesta
Published in
Kieli, koulutus ja yhteiskuntaDate
2023Discipline
Yleiset kielitutkinnnotSoveltava kielentutkimusNational Certificates of Language ProficiencyApplied language studiesCopyright
© Kirjoittajat 2023
Meistä monet ehkä muistavat, miten opettaja oli merkinnyt virheet punakynällä kirjoitelmiin ja koepapereihin. Virheiden määrä tavallisesti vaikutti siihen, minkä arvosanan tai pistemäärän suorituksesta sai. Kirjoittamisen ja puhumisen taidoissa virheet ovat tänä päivänäkin usein ratkaisevassa asemassa määriteltäessä oppijan taitoa, vaikka virheisiin keskittymisen sijaan on pyritty siirtämään huomio osaamisen tunnistamiseen. Puhumme arvioinnin ja opetuksen yhteydessä virheistä ja puutteista, mutta mikä virhe oikeastaan on?
Publisher
Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkostoISSN Search the Publication Forum
1799-0181
Original source
https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-toukokuu-2023/virhe-ei-ole-kirosana-vai-onko-opettajien-kasityksia-virheestaPublication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/183160713
Metadata
Show full item recordCollections
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Aletaan alusta : luku- ja kirjoitustaidottomat aikuiset uutta kieltä oppimassa
Tammelin-Laine, Taina (University of Jyväskylä, 2014) -
Rimaa hipoen selviää tilanteesta – Yleisten kielitutkintojen suomen kielen arvioijien käsityksiä arvioinnista ja suullisesta kielitaidosta [Klarar med nöd och näppe av en taluppgift – bedömarnas uppfattningar om språkbedömning och muntliga färdigheter i provet i finska i Allmänna Språkexamina]. Jyväskylän yliopisto [Jyväskylä universitet]
Ahola, Sari (Universitetsforlaget, 2023) -
S2-oppijan mielipidekirjoituksen sujuvuus maallikoiden ja S2-opettajien arvioimana
Göös, Marjaana; Karppinen, Mari (2014)Tutkielmamme aiheena on S2-oppijan mielipidekirjoituksen sujuvuus ja sen arviointi. Sujuvuus, kompleksisuus ja tarkkuus ovat keskeisiä ja laajasti käytettyjä käsitteitä toisen kielen arvioinnissa, mutta niiden määrittely ... -
”En mää voi ennakkoon päättää miten tää näytelmä tässä menee” : S2-opettajien käsityksiä opetuskeskusteluista
Ihalainen, Aada (2024)Tutkielmassa tarkastellaan suomi toisena kielenä opettajien käsityksiä opetuskeskustelusta. Tavoitteena on selvittää seuraavien tutkimuskysymysten avulla: 1. Millaisena S2-opettajat näkevät opetuskeskustelun? 2. Miten ... -
New data, benchmark and baseline for L2 speaking assessment for low-resoure languages
Kurimo, Mikko; Getman, Yaroslav; Voskoboinik, Ekaterina; Al-Ghezi, Ragheb; Kallio, Heini; Kuronen, Mikko; von Zansen, Anna; Hilden, Raili; Kronholm, Sirkku; Huhta, Ari; Linden, Krister (International Speech Communication Association, 2023)The development of large multilingual speech models provides the possibility to construct high-quality speech technology even for low-resource languages. In this paper, we present the speech data of L2 learners of Finnish ...