dc.contributor.author | Lerkkanen, Marja-Kristiina | |
dc.date.accessioned | 2023-05-11T05:19:43Z | |
dc.date.available | 2023-05-11T05:19:43Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.citation | Lerkkanen, M.-K. (2021). Kriisinkestävä koulu. <i>Tiedepolitiikka</i>, <i>46</i>(4), 12-15. <a href="https://journal.fi/tiedepolitiikka/article/view/113838" target="_blank">https://journal.fi/tiedepolitiikka/article/view/113838</a> | |
dc.identifier.other | CONVID_104007415 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/86878 | |
dc.description.abstract | Meitä edelleen kiusaavan pandemian alettua suomalainen yhteiskunta pysähtyi tai joutui muuttamaan käytäntöjään monella toiminta-alueella. Yksi koko yhteiskuntaa heijasteleva toiminta-alue oli koululaitos eri tasoillaan. Marja-Kristiina Lerkkanen tarkastelee artikkelissaan tuoreisiin tutkimustuloksiin perustuen opettajien työn ja työtilanteen muuttumista ja sen heijastumista niin oppilaisiin kuin koko koulun toimintaan. Esiin nousevat koulujen ja kotien resurssit selvitä muuttuneessa tilanteessa sekä täysin uudesta tilanteesta saatavat opit tulevaisuutta ajatellen. | fi |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | fin | |
dc.publisher | Edistyksellinen tiedeliitto | |
dc.relation.ispartofseries | Tiedepolitiikka | |
dc.relation.uri | https://journal.fi/tiedepolitiikka/article/view/113838 | |
dc.rights | In Copyright | |
dc.title | Kriisinkestävä koulu | |
dc.type | article | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-202305112957 | |
dc.contributor.laitos | Opettajankoulutuslaitos | fi |
dc.contributor.laitos | Department of Teacher Education | en |
dc.contributor.oppiaine | Kasvatuspsykologia | fi |
dc.contributor.oppiaine | Kasvatuspsykologia | en |
dc.type.uri | http://purl.org/eprint/type/JournalItem | |
dc.type.coar | http://purl.org/coar/resource_type/c_0640 | |
dc.description.reviewstatus | nonPeerReviewed | |
dc.format.pagerange | 12-15 | |
dc.relation.issn | 0782-0674 | |
dc.relation.numberinseries | 4 | |
dc.relation.volume | 46 | |
dc.type.version | publishedVersion | |
dc.rights.copyright | © 2021 Edistyksellinen tiedeliitto | |
dc.rights.accesslevel | openAccess | fi |
dc.relation.grantnumber | 345196 | |
dc.subject.yso | työelämä | |
dc.subject.yso | tulevaisuudenodotukset | |
dc.subject.yso | pandemiat | |
dc.subject.yso | työtavat | |
dc.subject.yso | muutos | |
dc.subject.yso | COVID-19 | |
dc.subject.yso | resilienssi | |
dc.subject.yso | opettajat | |
dc.subject.yso | koululaitos | |
dc.subject.yso | työn kuormittavuus | |
dc.subject.yso | toimintaympäristö | |
dc.format.content | fulltext | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p16262 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p818 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p10121 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p3757 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p277 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p38829 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p25253 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p1117 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p11215 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p129 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p6105 | |
dc.rights.url | http://rightsstatements.org/page/InC/1.0/?language=en | |
dc.relation.funder | Research Council of Finland | en |
dc.relation.funder | Suomen Akatemia | fi |
jyx.fundingprogram | Strategic research programmes, AoF | en |
jyx.fundingprogram | Strategisen tutkimuksen ohjelmat STN, SA | fi |
jyx.fundinginformation | EduRESCUE-hanketta (nro. 345196) rahoittaa Strategisen tutkimuksen neuvosto (STN), joka toimii Suomen Akatemian yhteydessä. | |
dc.type.okm | B1 | |