Vertaisryhmämentorointi uusien opettajien tukena
Pennanen, M. (2023). Vertaisryhmämentorointi uusien opettajien tukena. Oppimisen ja oppimisvaikeuksien erityislehti : NMI-bulletin, 33(1), 4-11. https://bulletin.nmi.fi/2023/04/17/vertaisryhmamentorointi-uusien-opettajien-tukena/
Authors
Date
2023Access restrictions
Embargoed until: 2025-04-17Request copy from author
Copyright
© Kirjoittaja & Niilo Mäki Instituutti, 2023
Matti Pennanen KM Matti Pennasen kasvatustieteen väitöskirja “Practice Architectures of Peer-Group Mentoring in New Teachers’ Professional Development” tarkastettiin 14.1.2023 Jyväskylän yliopiston kasvatustieteiden ja psykologian tiedekunnassa. Vastaväittäjänä toimi professori Laura Hirsto Itä-Suomen yliopistosta ja kustoksena professori Hannu L. T. Heikkinen Koulutuksen tutkimuslaitoksesta (KTL).
Publisher
Niilo Mäki InstituuttiISSN Search the Publication Forum
2342-9046Keywords
Original source
https://bulletin.nmi.fi/2023/04/17/vertaisryhmamentorointi-uusien-opettajien-tukena/Publication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/182830226
Metadata
Show full item recordCollections
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Finnish model of peer‐group mentoring : review of research
Tynjälä, Päivi; Pennanen, Matti; Markkanen, Ilona; Heikkinen, Hannu L. T. (Wiley-Blackwell; New York Academy of Sciences, 2021)This article reviews research on the Finnish model of peer‐group mentoring (PGM). The theoretical foundation of the model is based on the constructivist theory of learning, the concept of autonomy in teaching profession, ... -
Induktiovaihe integraatiokoulutuksen käyneiden opettajien kokemana
Koirikivi, Carita; Pikkarainen, Inka-Mari (2017)Tämän tutkimuksen tavoitteena oli selvittää, miten yliopistossa integraatiokoulutuksen käyneet luokanopettajat ovat kokeneet induktiovaiheen sekä ensimmäisen vuotensa työelämässä. Tutkimuksen tarkastelun kohteena oli lisäksi ... -
Practice Architectures of Peer-Group Mentoring in New Teachers’ Professional Development
Pennanen, Matti (Jyväskylän yliopisto, 2023)The purpose of this study was, first, to examine Finnish peer-group mentoring practices and how they are prefigured by practice arrangements (practice architectures) in the Finnish educational context (practice landscape), ...