Beyond error correction in EFL writing in a Finnish upper secondary classroom : a practical approach
Pollari, P., & Leontjev, D. (2023). Beyond error correction in EFL writing in a Finnish upper secondary classroom : a practical approach. In T. Mäkipää, R. Hilden, & A. Huhta (Eds.), Kielenoppimista tukeva arviointi (pp. 60-80). Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys ry. AFinLA-teema, 15. https://doi.org/10.30660/afinla.124998
Julkaistu sarjassa
AFinLA-teemaPäivämäärä
2023Tekijänoikeudet
© Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys 2023
In Finland, teachers have considerable autonomy over their assessment practices. Recent studies suggest that FL/L2 teachers, particularly at the upper secondary school, primarily focus on summative assessment rather than on formative assessment and feedback, which is in contrast with the latest Finnish National Core Curricula. Furthermore, while appreciating teacher feedback, learners do not perceive it as an integral part of assessment. In this paper, we propose formative classroom practices to support the learning process and go beyond error correction in FL/L2 writing. These practices are grounded on our earlier research, and they focus mainly on two themes: fostering learner choice in feedback and error correction methodology and supporting peer feedback with the help of a checklist based on the Matriculation Examination rating scale. Drawing from students’ comments and texts, we will explore learner experiences with these assessment practices and the changes they may bring to the classroom.
...
Julkaisija
Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys ryEmojulkaisun ISBN
978-951-9388-75-5Kuuluu julkaisuun
Kielenoppimista tukeva arviointiISSN Hae Julkaisufoorumista
2814-6298Asiasanat
Alkuperäislähde
https://journal.fi/afinla/issue/view/9173Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/182824726
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Guiding and assessing development of L2 writing process : the role of peer collaboration
Leontjev, Dmitri; Pollari, Pirjo (Routledge, 2023)This study, informed by Vygotskian notion of mediation and reporting on a partnership between a researcher (the first author) and a teacher (the second author), aims at exploring how peers’ comments can inform teacher ... -
Automated content assessment and feedback for Finnish L2 learners in a picture description speaking task
Phan, Nhan; von Zansen, Anna; Kautonen, Maria; Voskoboinik, Ekaterina; Grosz, Tamas; Hilden, Raili; Kurimo, Mikko (International Speech Communication Association, 2024)We propose a framework to address several unsolved challenges in second language (L2) automatic speaking assessment (ASA) and feedback. The challenges include: 1. ASA of visual task completion, 2. automated content grading ... -
Oppimista tukeva arviointi kieltenopetuksessa
Mäkipää, Toni; Hilden, Raili; Huhta, Ari (Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys ry, 2023)Monipuolisen arvioinnin merkitys korostuu opetussuunnitelman perusteissa (Opetushallitus 2014, 2019) sekä perusopetus- (1998/628) ja lukiolaissa (2018/714). Toisin sanoen arvioinnin ei tule koostua pelkästään kokeista ja ... -
Syntactic complexity in Finnish-background EFL learners’ writing at CEFR levels A1–B2
Khushik, Ghulam Abbas; Huhta, Ari (Walter de Gruyter GmbH, 2022)Eurooppalaisen viitekehyksen (EVK) merkitys kielikoulutukselle on lisännyt tutkimusta sen taitotasojen kielellisistä piirteistä; tarkempi tieto näistä piirteistä auttaisi EVK:n soveltamista opetusmateriaalien, kurssien ja ... -
Difficult but Valuable! Learning in Student-centered Assessment Feedback Practices in Higher Education
Maunumäki, Minna; Maunula, Minna; Harju-Luukkainen, Heidi (Sciencedomain International, 2022)Aims: The aim of this study is to fill a gap in research on students' experiences of learning in student-centered assessment feedback practices. The article examines what students tell us about their learning in the context ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.