Using self-assessment to enhance self-regulated learning : an intervention study in a Finnish lower secondary school
Mäkipää, T., & Salo, O.-P. (2023). Using self-assessment to enhance self-regulated learning : an intervention study in a Finnish lower secondary school. In T. Mäkipää, R. Hilden, & A. Huhta (Eds.), Kielenoppimista tukeva arviointi (pp. 19-39). Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys ry. AFinLA-teema, 15. https://doi.org/10.30660/afinla.125030
Julkaistu sarjassa
AFinLA-teemaPäivämäärä
2023Tekijänoikeudet
© Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys 2023
The aim of this intervention study was to explore how the emphasised use of self-assessment in Swedish language classes affects ninth graders’ perceptions of self-regulated learning and their self-assessments in Finland. The dataset includes the survey responses of 36 students and their written self-assessments. The results suggest that the quality of the self-assessments increased during the intervention, although the level of reflection was still superficial. The students exhibited more positive perceptions of their skills in self-regulated learning at the end of the intervention. The results indicate that incorporating self-assessment into teaching boosts students’ perceptions of self-regulated learning and enhances the quality of their self-assessments. Swedish language teachers should consider the extent to which they use self-assessment in courses and whether their practices could be adjusted to promote reflection and self-regulated learning.
Julkaisija
Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys ryEmojulkaisun ISBN
978-951-9388-75-5Kuuluu julkaisuun
Kielenoppimista tukeva arviointiISSN Hae Julkaisufoorumista
2814-6298Asiasanat
Alkuperäislähde
https://journal.fi/afinla/issue/view/9173Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/182824048
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisätietoja rahoituksesta
This study was funded by the Swedish Cultural Foundation in Finland.Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Measuring self‐regulated learning in a junior high school mathematics classroom : Combining aptitude and event measures in digital learning materials
Zhidkikh, Denis; Saarela, Mirka; Kärkkäinen, Tommi (Wiley, 2023)Background Measurement of students' self-regulation skills is an active topic in education research, as effective assessment helps devising support interventions to foster academic achievement. Measures based on event ... -
Finnish upper secondary school students’ perspectives on self-assessment of English oral skills
Suomalainen, Enni (2022)Itsearviointitaidot ja niiden kehittäminen ovat nykyään selkeä osa sekä perusopetuksen että lukion arviointikulttuuria (NCCBE 2016, NCCGUSE 2020). Esimerkiksi Nieminen (2019) on todennut, että itsearviointia on tärkeä ... -
Lower-secondary school English teachers' attitudes towards different self-assessment methods
Kostiainen, Tommi (2021)Itsearvioinnin merkitys on korostunut niin kotimaisessa kuin kansainvälisessä opetustyössä, ja esimerkiksi vuoden 2014 perusopetuksen opetussuunnitelma (POPS) korostaa itsearvioinnin tärkeyttä vaatimalla monipuolista ... -
Exploring the use of self-assessment in Chinese primary school EFL teaching : teachers’ perspectives and practices in Shanghai, Shenzhen and Jiangsu
Hu, Yali; Kantelinen, Ritva; Kautonen, Maria (Taylor & Francis, 2024)This study explores self-assessment (SA) practices and perceptions among primary school English as a foreign language (EFL) teachers in China. Data were collected through a qualitative web-based questionnaire from 97 EFL ... -
Learning English from digital games : Finnish upper secondary school students' perspective on game-enhanced language learning
Erkkilä, Matti (2017)Tietokoneilla, konsoleilla ja muilla laitteilla pelattavat digitaaliset pelit ovat nousseet niin Suomessa kuin maailmallakin yhdeksi suosituimmista lasten, nuorten ja aikuisten vapaa-ajanviettotavoista. Suurin osa suomalaisista ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.