Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorKarkulehto, Sanna
dc.contributor.authorJärvinen, Juuli
dc.date.accessioned2023-04-18T05:35:24Z
dc.date.available2023-04-18T05:35:24Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/86385
dc.description.abstractSivututkielmani käsittelee tunnetason turvallisuuden merkitystä kirjoittamisen ja kirjallisuuden opetuksessa. Tunnetason turvallisuutta voidaan useiden tutkimusten ja teorioiden perusteella pitää merkittävänä tekijänä oppimiselle ja hyvinvoinnille. Kirjoittamisen ja kirjallisuuden opetuksen näkökulmasta aihetta ei ole juuri tutkittu. Tutkielmassani laadin aiheeseen liittyvän tutkimuksen ja teorian pohjalta kirjallisuuskatsauksen, jossa teen yhteenvetoa tunnetason merkityksestä tässä kontekstissa. Kirjallisuuskatsaukseni osoittaa, että tunnetason turvallisuudella on keskeinen rooli myös kirjoittamisen ja kirjallisuuden opetuksessa. Tutkielmani vahvistaa tunnetason turvallisuuden merkitystä ihmisen perustarpeena. Kirjoittamisessa se tulee esiin kirjoittamisprosessin henkilökohtaisuudessa, ja kirjallisuudessa teosten sisältämien vaikeiden aiheiden käsittelyssä, jotka edellyttävät tunnetasoltaan turvallista tilaa. Opettaja voi omalla toiminnallaan edistää tunnetason turvallisuutta. Opettajan tulee ensiksi tiedostaa tunnetason turvallisuuden merkitys, jotta hän osaa huomioida tämän opetuksessaan. Toiseksi opetta-jan pedagogiset työtavat voivat olla sensitiivisiä ja tunnetason turvallisuutta tukevia. Myös arvioinnin suhteen opettaja voi olla sensitiivinen huomioimalla oppijoiden tunteita ja tarpeita.fi
dc.format.extent28
dc.language.isofi
dc.titleTunnetason turvallisuus kirjoittamisen ja kirjallisuuden opetuksessa
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202304182509
dc.type.ontasotSeminar reporten
dc.type.ontasotSeminaarityöfi
dc.contributor.tiedekuntaHumanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Humanities and Social Sciencesen
dc.contributor.laitosMusiikin, taiteen ja kulttuurin tutkimuksen laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Music, Art and Culture Studiesen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineKirjallisuusfi
dc.contributor.oppiaineLiteratureen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.contributor.oppiainekoodi304
dc.subject.ysoopetus
dc.subject.ysoturvallisuus
dc.subject.ysokirjallisuus
dc.subject.ysokirjoittaminen
dc.subject.ysooppiminen
dc.subject.ysohyvinvointi
dc.subject.ysopedagogiikka
dc.rights.accessrightsTekijä ei ole antanut lupaa avoimeen julkaisuun, joten aineisto on luettavissa vain Jyväskylän yliopiston kirjaston arkistotyösemalta. Ks. https://kirjasto.jyu.fi/kokoelmat/arkistotyoasema..fi
dc.rights.accessrightsThe author has not given permission to make the work publicly available electronically. Therefore the material can be read only at the archival workstation at Jyväskylä University Library (https://kirjasto.jyu.fi/collections/archival-workstation).en


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot