Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.authorPitkänen-Huhta, Anne
dc.contributor.authorPietikäinen, Sari
dc.contributor.editorMeriläinen, Lea
dc.contributor.editorKolehmainen, Leena
dc.contributor.editorNieminen, Tommi
dc.date.accessioned2023-04-14T10:23:29Z
dc.date.available2023-04-14T10:23:29Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.citationPitkänen-Huhta, A., & Pietikäinen, S. (2012). Saamelaislapset kirjailijoina : multimodaaliset tekstikäytänteet monikielisissä saamen luokissa. In L. Meriläinen, L. Kolehmainen, & T. Nieminen (Eds.), <i>Monikielinen arki</i> (pp. 67-89). Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys ry. Suomen Soveltavan Kielitieteen Yhdistyksen AFinLAn julkaisuja, 70. <a href="https://journal.fi/afinlavk/article/view/60040" target="_blank">https://journal.fi/afinlavk/article/view/60040</a>
dc.identifier.otherCONVID_21693775
dc.identifier.otherTUTKAID_52672
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/86346
dc.description.abstractThis article examines children’s multimodal literacy practices in an indigenous Sámi language classroom in Northern Finland, with a speci$ c focus on multimodal picture books designed by the pupils. The position of the Sámi languages in people’s linguistic repertoires has changed dramatically during the past 60 years as they have turned into endangered languages with only few speakers. Consequently, there is very little printed material available and therefore few established literacy practices. By using the term literacy practices we mean here both the text that is produced as well as the values and attitudes rooted in the culture and histories of communities. The data consist of picture books made by Sámi children and ethnographic data, including observation and discussion with the children and teachers. In the discourse analytic analysis, three di' erent but interrelated orientations – and thus three different literacy practices – to the making of the books were found.en
dc.format.extent134
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofin
dc.publisherSuomen soveltavan kielitieteen yhdistys ry
dc.relation.ispartofMonikielinen arki
dc.relation.ispartofseriesSuomen Soveltavan Kielitieteen Yhdistyksen AFinLAn julkaisuja
dc.relation.urihttps://journal.fi/afinlavk/article/view/60040
dc.rightsIn Copyright
dc.titleSaamelaislapset kirjailijoina : multimodaaliset tekstikäytänteet monikielisissä saamen luokissa
dc.typeconferenceObject
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202304142472
dc.contributor.laitosKieli- ja viestintätieteiden laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Language and Communication Studiesen
dc.type.urihttp://purl.org/eprint/type/ConferencePaper
dc.relation.isbn978-951-9388-58-8
dc.description.reviewstatuspeerReviewed
dc.format.pagerange67-89
dc.relation.issn0781-0318
dc.type.versionpublishedVersion
dc.rights.copyright© 2012 Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys ry
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.relation.conferenceAFinLA:n syyssymposium
dc.subject.ysomonikielisyys
dc.subject.ysomultimodaalisuus
dc.subject.ysolukutaito
dc.subject.ysoneksusanalyysi
dc.subject.ysosaamelaiset
dc.subject.ysodiskurssianalyysi
dc.subject.ysooppimateriaali
dc.subject.ysokielen oppiminen
dc.subject.ysosaamelaiskielet
dc.subject.ysokirjoitustaito
dc.format.contentfulltext
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p6720
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p25633
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p11405
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p28897
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p11537
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p7829
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p157
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p24061
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p18720
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p11408
dc.rights.urlhttp://rightsstatements.org/page/InC/1.0/?language=en


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot

In Copyright
Ellei muuten mainita, aineiston lisenssi on In Copyright