Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.authorVaarala, Heidi
dc.contributor.editorMutta, Maarit
dc.contributor.editorLintunen, Pekka
dc.contributor.editorIvaska, Ilmari
dc.contributor.editorPeltonen, Pauliina
dc.date.accessioned2023-04-12T11:45:23Z
dc.date.available2023-04-12T11:45:23Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationVaarala, H. (2014). Muutoksen mahdollisuus : sosiaalinen media kielenopetuksen osana. In M. Mutta, P. Lintunen, I. Ivaska, & P. Peltonen (Eds.), <i>Tulevaisuuden kielenkäyttäjä = Language users of tomorrow</i> (pp. 133-156). Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys ry.. Suomen soveltavan kielitieteen yhdistyksen AfinLAn julkaisuja, 72. <a href="https://journal.fi/afinlavk/article/view/60053" target="_blank">https://journal.fi/afinlavk/article/view/60053</a>
dc.identifier.otherCONVID_23986311
dc.identifier.otherTUTKAID_63700
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/86316
dc.description.abstractThis article examines L2 learners’ multimodal literacy practices during two university-level Finnish as a second language courses. My focus is on the students’ use of microblogs as a learning tool. I + rst explore what new practices have emerged from the introduction of the microblogging service Twitter. Second, the focus shifts to the students’ opinions about using microblogs in language learning and I ask what potential the use of social media has for language learning and teaching. The data consist of about 900 tweets (microblog posts including links to online articles, video recordings and photos) posted by the students during two 12-week text comprehension courses as well as of video-recorded lessons and feedback interviews with t he students. I argue that the students’ literacy practices show how their understanding of the concept of a text has changed profoundly.en
dc.format.extent195
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofin
dc.publisherSuomen soveltavan kielitieteen yhdistys ry.
dc.relation.ispartofTulevaisuuden kielenkäyttäjä = Language users of tomorrow
dc.relation.ispartofseriesSuomen soveltavan kielitieteen yhdistyksen AfinLAn julkaisuja
dc.relation.urihttps://journal.fi/afinlavk/article/view/60053
dc.rightsIn Copyright
dc.titleMuutoksen mahdollisuus : sosiaalinen media kielenopetuksen osana
dc.typebookPart
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202304122444
dc.contributor.laitosSoveltavan kielentutkimuksen keskusfi
dc.contributor.laitosCentre for Applied Language Studiesen
dc.type.urihttp://purl.org/eprint/type/BookItem
dc.relation.isbn978-951-9388-60-1
dc.description.reviewstatuspeerReviewed
dc.format.pagerange133-156
dc.relation.issn0781-0318
dc.type.versionpublishedVersion
dc.rights.copyright© 2014 Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys ry.
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.subject.ysotekstitaito
dc.subject.ysoTwitter
dc.subject.ysososiaalinen media
dc.subject.ysokieltenopetus
dc.subject.ysoluetun ymmärtäminen
dc.subject.ysomultimodaalisuus
dc.subject.ysomikroblogit
dc.subject.ysosuomi toisena kielenä
dc.subject.ysolukutaito
dc.format.contentfulltext
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p22257
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p24097
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p20774
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p38117
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p20611
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p25633
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p26463
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p24613
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p11405
dc.rights.urlhttp://rightsstatements.org/page/InC/1.0/?language=en


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot

In Copyright
Ellei muuten mainita, aineiston lisenssi on In Copyright