Muutoksen mahdollisuus : sosiaalinen media kielenopetuksen osana
Vaarala, H. (2014). Muutoksen mahdollisuus : sosiaalinen media kielenopetuksen osana. In M. Mutta, P. Lintunen, I. Ivaska, & P. Peltonen (Eds.), Tulevaisuuden kielenkäyttäjä = Language users of tomorrow (pp. 133-156). Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys ry.. Suomen soveltavan kielitieteen yhdistyksen AfinLAn julkaisuja, 72. https://journal.fi/afinlavk/article/view/60053
Julkaistu sarjassa
Suomen soveltavan kielitieteen yhdistyksen AfinLAn julkaisujaTekijät
Päivämäärä
2014Tekijänoikeudet
© 2014 Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys ry.
This article examines L2 learners’ multimodal literacy practices during two university-level Finnish as a second language courses. My focus is on the students’ use of microblogs as a learning tool. I + rst explore what new practices have emerged from the introduction of the microblogging service Twitter. Second, the focus shifts to the students’ opinions about using microblogs in language learning and I ask what potential the use of social media has for language learning and teaching. The data consist of about 900 tweets (microblog posts including links to online articles, video recordings and photos) posted by the students during two 12-week text comprehension courses as well as of video-recorded lessons and feedback interviews with t he students. I argue that the students’ literacy practices show how their understanding of the concept of a text has changed profoundly.
Julkaisija
Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys ry.Emojulkaisun ISBN
978-951-9388-60-1Kuuluu julkaisuun
Tulevaisuuden kielenkäyttäjä = Language users of tomorrowISSN Hae Julkaisufoorumista
0781-0318Asiasanat
Alkuperäislähde
https://journal.fi/afinlavk/article/view/60053Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/23986311
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Pintaa syvemmälle : ääneenajattelututkimus suomea toisena kielenään opiskelevien lukiolaisten luetunymmärtämisestä
Viertola, Essi; Kiili, Carita (Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto, 2024)Tässä artikkelissa tarkastelemme suomea toisena kielenään opiskelevien lukiolaisten luetunymmärtämistä. Tutkimuksessa kymmenen opiskelijaa luki lyhyitä narratiivisia tekstejä, jotka otimme tanskalaisten tutkijoiden ... -
Lukemisen linjaukset : lukutaito ja sen opetus perusopetuksen äidinkielen ja kirjallisuuden opetussuunnitelmissa
Kauppinen, Merja (Jyväskylän yliopisto, 2010) -
Tietoa antavan tekstin ymmärrettävyys aikuisten alkeistason S2-oppijoiden näkökulmasta
Kananen, Laura; Tuisku, Sara (2014) -
Tekstikäsitysten muuttuminen suomi toisena kielenä -kurssilla
Ojanen, Heli (2014)Tekstien maailma on muuttunut viimeisten vuosikymmenien aikana peruuttamattomasti kirjoitetusta kielestä joka puolelta päällemme vyöryväksi teksti- ja informaatiotulvaksi. Muutosta ovat muokanneet teknologiset uutuudet ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.