Leveraging Sport Sponsorship with Digital Marketing Communication : A Conceptual Model
Päkk, R., & Karjaluoto, H. (2023). Leveraging Sport Sponsorship with Digital Marketing Communication : A Conceptual Model. In O. Niininen (Ed.), Social Media for Progressive Public Relations (pp. 111-123). Routledge. https://doi.org/10.4324/9781003177791-11
Toimittajat
Päivämäärä
2023Oppiaine
Digital marketing and CommunicationMarkkinointiDigitaalinen liiketoiminta ja talous (painoala)Hyvinvoinnin tutkimuksen yhteisöTyön ja johtamisen muuttuminen digitaalisessa ajassaDigital marketing and CommunicationMarketingDigital Business and Economy (focus area)School of WellbeingEmergent work in the digital eraTekijänoikeudet
© 2023 selection and editorial matter, Outi Niininen; individual chapters, the contributors
Despite the demonstrated importance of social media platforms in leveraging the effects of sport sponsorship, surprisingly few studies have investigated this issue. The current study aims to broaden the knowledge of how major corporations could apply their marketing strategies related to sport sponsorship and utilise social media and digital channels for leveraging activities to meet their corporate goals through sponsorship-related digital marketing and public relations (PR) communication. This conceptual paper will contribute to the understanding of how sport sponsorship could be leveraged in social media and discuss key factors for creating a desirable leveraging effect. The main outcome of this study is a conceptual model showing how digital channels and marketing strategies could be aligned via social media’s (e.g. Instagram) utilisation in sport sponsorship. The chapter concludes with managerial advice and future research ideas.
Julkaisija
RoutledgeEmojulkaisun ISBN
978-1-032-01233-9Kuuluu julkaisuun
Social Media for Progressive Public RelationsAsiasanat
Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/150954191
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kauppakorkeakoulu [1367]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Expectations, objectives and use of digital marketing in Finnish ice hockey sponsorship - Case Liiga Oy
Rapola, Juha (2019)Sponsorointi on elintärkeä tulonlähde useimmille urheiluorganisaatioille. Sponsorointi on siirtynyt jatkuvasti enemmän kohti yhteistyösuhdetta, jossa sponsoroinnin arvo luodaan yhteistyönä. Sponsorointitulojen takaamiseksi myös ... -
B2B influencer marketing : Conceptualization and four managerial strategies
Mero, Joel; Vanninen, Heini; Keränen, Joona (Elsevier, 2023)While there is a growing body of research on influencer marketing, it focuses almost exclusively on the consumer marketing context, and offers limited insights for business-to-business (B2B) organizations. To address this ... -
Digitization of the communication and its implications for marketing
Lipiäinen, Heini (University of Jyväskylä, 2014) -
“Tähän väliin asiaa meidän sponsorilta” : kaupalliset yhteistyöt suomalaisissa podcasteissa
Pesonen, Reetta; Carpén, Helmi (2021)Podcastien suosio on kasvanut viime vuosina räjähdysmäisesti. Niissä on jo tunnistettu olevan paljon kaupallista potentiaalia, mutta aiempi tutkimus ei ole vielä keskittynyt tutkimaan niiden kaupallisuuden toimintalogiikkaa. ... -
Developing sponsorship marketing : Finnish perspective
Korkka, Ville (2010)This thesis deals with sponsorship marketing development in sport in Finnish marketplace and aims to study how sponsoring companies perceive the current situation of the sponsorship marketing, and the main issues sponsored ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.