Show simple item record

dc.contributor.advisorVilli, Mikko
dc.contributor.authorArjanmaa, Saku
dc.date.accessioned2023-02-28T07:02:48Z
dc.date.available2023-02-28T07:02:48Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/85685
dc.description.abstractTässä tutkimuksessa tarkastellaan sanomalehtimedian muutosta perinteisestä printistä nykyaikaan, jossa maksumuurit ovat yleisin ansaintamalli digitaalisessa journalismissa. Syyt maksumuurien olemassaololle ja niiden käyttö vaihtelee, joten tavoitteena tutkimuksessa on selvittää, voiko media tehostaa omaa maksumuurien käyttöään. Aineistona toimii Kauppalehden juttusarja, joka pyrkii tilauksien kerryttämiseen tuottamalla kohdistettua lisäarvoa lukijakunnalle juttusarjan sisällä. ”Kalastelu” toimii yleisimpänä linkkinä tilaajien ja ei-tilaajien välillä. Kohderyhmä on olennaisessa osassa datankeruuseen perustuvassa nykyajan mainonnassa. Journalismin tulee omaksua kohderyhmä-ajattelua mainonnalta ja käyttää dataansa hyväksi tehostaakseen omia ansaintamallejaan. Maksumuureihin pitäisi tämän tutkimuksen perusteella saada mahdollisimman suuren volyymin sijasta törmäämään mahdollisimman suuri määrä kohderyhmään kuuluvia ihmisiä. Analyysin perusteella kohderyhmä-ajattelu linkittyi lisäarvon tuottamiseen, joka on olennainen osa median uusia ansaintamalleja. Muutos ihmisten kulutuskäyttäytymisessä on mediakentän murroksen tärkeimpiä hyödynnettäviä keinoja alan taloudellisen kilpailukyvyn kannaltafi
dc.format.extent30
dc.language.isofi
dc.subject.othermaksumuuri
dc.titleMedian modernit ansaintamallit : miten omien kohderyhmien tiedostaminen voi auttaa tehostamaan maksumuureja
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202302281945
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.type.ontasotKandidaatintyöfi
dc.contributor.tiedekuntaHumanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Humanities and Social Sciencesen
dc.contributor.laitosKieli- ja viestintätieteiden laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Language and Communication Studiesen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineJournalistiikkafi
dc.contributor.oppiaineJournalismen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.contributor.oppiainekoodi3133
dc.subject.ysoansaintalogiikka
dc.subject.ysojournalismi
dc.subject.ysomedia
dc.subject.ysokohderyhmät
dc.subject.ysoverkkolehdet


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record