Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorKuronen, Mikko
dc.contributor.authorMalminen, Meri
dc.date.accessioned2023-01-12T06:25:34Z
dc.date.available2023-01-12T06:25:34Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/84956
dc.description.abstractTämän tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää, miten ruotsinopiskelijat eräässä suomalaisessa yliopistossa kokivat yliopistossa saamansa palautteen. Tutkimuskysymykset liittyivät palautteen tyyppiin ja kohteeseen, sen koettuun hyötyyn ja siihen, millaista palautetta he haluaisivat jatkossa saada. Tutkimuksessa keskityttiin erityisesti kirjallisten töiden palautteeseen. Tutkimukseen osallistui kaksi opiskelijaa, jotka molemmat opiskelevat ruotsia pääaineenaan ja pedagogiikkaa sivuaineenaan. Osallistujista toinen opiskelee kolmatta vuotta, toinen toista vuotta. Molemmat valmistuvat ruotsin aineenopettajaksi. Aineisto kerättiin yksilöllisin, puolistrukturoiduin teemahaastatteluin. Haastateltavilta kysyttiin kysymyksiä liittyen yliopistokursseihin, niiden tehtäviin sekä ennen kaikkea tehtävistä saatuihin palautteisiin. Opiskelijoiden mielestä palaute on oppimiselle hyödyllistä. He haluavat monipuolista, selkeää ja yksityiskohtaista palautetta. Palautteen tulee heidän mielestään sisältää sekä positiivisia kommentteja että kehityskohteita. Tutkimukseen osallistuneiden mielipiteet olivat myös osittain toisistaan erkanevia, sillä esimerkiksi vain toinen piti suullista palautetta tärkeänä ja hyödyllisenä. Tutkimuksen tulokset ovat kuitenkin samankaltaisia aikaisempien tutkimusten tulosten kanssa. Tämän tutkimuksen tuloksia ei voida yleistää, sillä otos on määrältään niin suppea. Tutkimus antaa kuitenkin arvokasta tietoa sekä yliopiston opettajille opiskelijoiden suhtautumisesta palautteeseen. Tulevissa tutkimuksissa voisi tutkia palautteen vaikutusta ruotsinopiskelijoiden oppimiseen ja kehittymiseen.fi
dc.format.extent22
dc.language.isosv
dc.subject.otherfeedback
dc.titleSvenskstuderandenas upplevelse av nyttan med feedback vid ett finskt universitet
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202301121277
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.type.ontasotKandidaatintyöfi
dc.contributor.tiedekuntaHumanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Humanities and Social Sciencesen
dc.contributor.laitosKieli- ja viestintätieteiden laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Language and Communication Studiesen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineRuotsin kielifi
dc.contributor.oppiaineSwedishen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.contributor.oppiainekoodi306
dc.subject.ysokielen oppiminen
dc.subject.ysopalaute
dc.subject.ysoruotsin kieli
dc.subject.ysoyliopistot
dc.subject.ysoopiskelijat
dc.subject.ysoopetus
dc.rights.accessrightsTekijä ei ole antanut lupaa avoimeen julkaisuun, joten aineisto on luettavissa vain Jyväskylän yliopiston kirjaston arkistotyösemalta. Ks. https://kirjasto.jyu.fi/kokoelmat/arkistotyoasema..fi
dc.rights.accessrightsThe author has not given permission to make the work publicly available electronically. Therefore the material can be read only at the archival workstation at Jyväskylä University Library (https://kirjasto.jyu.fi/collections/archival-workstation).en


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot