dc.contributor.advisor | Saksa, Tytti | |
dc.contributor.author | Mäntysaari, Pekka | |
dc.date.accessioned | 2023-01-09T06:44:37Z | |
dc.date.available | 2023-01-09T06:44:37Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/84818 | |
dc.description.abstract | Tämän kandidaatintutkielman tarkoitus oli selvittää voidaanko digitaalisten
narratiivisten pelien dialogeja kehittää automaattisen tekstinluonnin avulla. Kirjallisuuskatsauksessa
tarkasteltiin pelikehitykseen suunnattuja automaattisen tekstinluonnin menetelmiä.
Tarkasteltujen menetelmien pohjalta käsiteltiin automaattisen tekstinluonnin hyötyjä,
dialogien varioimisen vaikutusta immersioon, ja eri menetelmien käyttöön liittyviä haasteita. | fi |
dc.description.abstract | The purpose of this bachelor´s thesis was to find out whether dialogues of digital
narrative games can be developed using automatic text generation. In the literature review,
automatic text generation methods aimed at game development were examined. Based on
the reviewed methods, the benefits of automatic text generation, the impact of varying dialogues
on immersion, and the challenges associated with the use of different methods were
discussed. | en |
dc.format.extent | 22 | |
dc.language.iso | fi | |
dc.subject.other | automaattinen tekstinluonti | |
dc.title | Digitaalisten pelien dialogien kehittäminen automaattisen tekstinluonnin avulla | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-202301091173 | |
dc.type.ontasot | Bachelor's thesis | en |
dc.type.ontasot | Kandidaatintyö | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Informaatioteknologian tiedekunta | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Faculty of Information Technology | en |
dc.contributor.laitos | Informaatioteknologia | fi |
dc.contributor.laitos | Information Technology | en |
dc.contributor.yliopisto | Jyväskylän yliopisto | fi |
dc.contributor.yliopisto | University of Jyväskylä | en |
dc.contributor.oppiaine | Tietotekniikka | fi |
dc.contributor.oppiaine | Mathematical Information Technology | en |
dc.rights.copyright | Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty. | fi |
dc.rights.copyright | This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited. | en |
dc.contributor.oppiainekoodi | 602 | |
dc.subject.yso | pelit | |
dc.subject.yso | tietotekniikka | |
dc.subject.yso | dialogi | |
dc.subject.yso | digitaaliset pelit | |
dc.subject.yso | menetelmät | |