Kriteerit oppilasta standardoimassa? : Arvosanojen 5 ja 9 tuottama kuva oppilaasta päättöarvioinnissa
Pitkänen, H., & Rontu, E. (2022). Kriteerit oppilasta standardoimassa? : Arvosanojen 5 ja 9 tuottama kuva oppilaasta päättöarvioinnissa. In Kasvatustieteen päivät Oulussa 24.-25.11.2022 : moniäänisyys kasvatuksen muuttuvassa maailmassa : abstraktikirja (pp. 121). Suomen kasvatustieteellinen seura. https://drive.google.com/file/d/16dfiDRuolKfBJw10v_PUqOeN7SvPMZDm/view
Date
2022Copyright
© Suomen kasvatustieteellinen seura, 2022
Publisher
Suomen kasvatustieteellinen seuraConference
Kasvatustieteen päivätIs part of publication
Kasvatustieteen päivät Oulussa 24.-25.11.2022 : moniäänisyys kasvatuksen muuttuvassa maailmassa : abstraktikirjaKeywords
Original source
https://drive.google.com/file/d/16dfiDRuolKfBJw10v_PUqOeN7SvPMZDm/viewPublication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/164841043
Metadata
Show full item recordCollections
Related funder(s)
Research Council of FinlandFunding program(s)
Postdoctoral Researcher, AoFAdditional information about funding
Suomen Akatemia 353972.License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Käyttäytymisen ihanneoppilas? : käyttäytymisen arvioinnin perusteet Vantaan koulukohtaisissa opetussuunnitelmissa
Kuronen, Susanna (2018)Pro-gradu -tutkielmani tavoitteena oli selvittää vantaalaisten koulukohtaisten käyttäytymisen arvioinnin perusteiden sisällöt, yhteneväisyydet ja erot sekä millaisen käyttäytymisen ihanneoppilaan mallin ne luovat. Tutkimuksen ... -
Från slutbedömningskriterier till betyg : lärarnas erfarenheter och utmaningar när det gäller slutbedömning i B1-svenska
Sorajoki, Elisa (2020)Tutkielmassani selvitän opettajien kokemuksia B1-ruotsin päättöarvioinnista uuden opetussuunnitelman mukaan. Keskityn tutkimaan opettajien näkemyksiä päättöarviointikriteereistä, tavoista arvioida oppilaan osaamista ... -
Mistä liikunnan arvosanat muodostuvat? : liikunnanopettajien käsityksiä arvioinnin kriteereistä ja haasteista perusopetuksessa
Palomäki, Sanna; Hirvensalo, Mirja (Liikuntatieteellinen seura, 2022)Perusopetuksen opetussuunnitelman perusteisiin kirjatuilla tavoitteilla ja arviointikriteereillä on pyritty turvaamaan arvioinnin oikeudenmukaista ja yhdenvertaista toteutumista kouluissa. Tämän tutkimuksen tarkoituksena ... -
Perusopetuksen arviointi uudistuu : arvosanoille kriteerit
Rautopuro, Juhani (Niilo Mäki Instituutti, 2021)Perusopetuksen oppilasarvioinnissa vietiin loppuun merkittäviä päätöksiä vuoden 2020 aikana. Ensimmäinen suuri päätös oli perusopetuksen perusteiden arviointiluvun (luku 6) uudelleenkirjoittaminen. Uudelleenkirjoitettu ... -
Opettajien näkemyksiä matematiikan ja fysiikan päättöarvioinnin kriteereistä
Ketonen, Laura (Suomen ainedidaktinen tutkimusseura ry, 2024)Over the past decade, Finnish basic education (grades 1-9) has undergone an assessment reform that has resulted in a criteria-based final assessment. A prerequisite for good criteria-based assessment is functional assessment ...