Kriteerit oppilasta standardoimassa? : Arvosanojen 5 ja 9 tuottama kuva oppilaasta päättöarvioinnissa
Pitkänen, H., & Rontu, E. (2022). Kriteerit oppilasta standardoimassa? : Arvosanojen 5 ja 9 tuottama kuva oppilaasta päättöarvioinnissa. In Kasvatustieteen päivät Oulussa 24.-25.11.2022 : moniäänisyys kasvatuksen muuttuvassa maailmassa : abstraktikirja (pp. 121). Suomen kasvatustieteellinen seura. https://drive.google.com/file/d/16dfiDRuolKfBJw10v_PUqOeN7SvPMZDm/view
Päivämäärä
2022Tekijänoikeudet
© Suomen kasvatustieteellinen seura, 2022
Julkaisija
Suomen kasvatustieteellinen seuraKonferenssi
Kasvatustieteen päivätKuuluu julkaisuun
Kasvatustieteen päivät Oulussa 24.-25.11.2022 : moniäänisyys kasvatuksen muuttuvassa maailmassa : abstraktikirjaAsiasanat
Alkuperäislähde
https://drive.google.com/file/d/16dfiDRuolKfBJw10v_PUqOeN7SvPMZDm/viewJulkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/164841043
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Rahoittaja(t)
Suomen AkatemiaRahoitusohjelmat(t)
Tutkijatohtori, SALisätietoja rahoituksesta
Suomen Akatemia 353972.Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Mistä liikunnan arvosanat muodostuvat? : liikunnanopettajien käsityksiä arvioinnin kriteereistä ja haasteista perusopetuksessa
Palomäki, Sanna; Hirvensalo, Mirja (Liikuntatieteellinen seura, 2022)Perusopetuksen opetussuunnitelman perusteisiin kirjatuilla tavoitteilla ja arviointikriteereillä on pyritty turvaamaan arvioinnin oikeudenmukaista ja yhdenvertaista toteutumista kouluissa. Tämän tutkimuksen tarkoituksena ... -
Perusopetuksen arviointi uudistuu : arvosanoille kriteerit
Rautopuro, Juhani (Niilo Mäki Instituutti, 2021)Perusopetuksen oppilasarvioinnissa vietiin loppuun merkittäviä päätöksiä vuoden 2020 aikana. Ensimmäinen suuri päätös oli perusopetuksen perusteiden arviointiluvun (luku 6) uudelleenkirjoittaminen. Uudelleenkirjoitettu ... -
Käyttäytymisen ihanneoppilas? : käyttäytymisen arvioinnin perusteet Vantaan koulukohtaisissa opetussuunnitelmissa
Kuronen, Susanna (2018)Pro-gradu -tutkielmani tavoitteena oli selvittää vantaalaisten koulukohtaisten käyttäytymisen arvioinnin perusteiden sisällöt, yhteneväisyydet ja erot sekä millaisen käyttäytymisen ihanneoppilaan mallin ne luovat. Tutkimuksen ... -
Osaamisen tasojen kielellistäminen ja tulkinnanvaraisuus uudistetuissa perusopetuksen suomen kieli ja kirjallisuus -oppimäärän päättöarvioinnin kriteereissä
Heikola, Aleksi; Karasti, Kaarina (Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto, 2022)Artikkelissa tarkastellaan opettajanäkökulmasta äidinkielen ja kirjallisuuden suomen kieli ja kirjallisuus -oppimäärän päättöarvioinnin kriteerejä. Opetushallitus julkaisi uudistetut kriteerit vuoden 2020 lopussa, ja ... -
Liikunnan päättöarvioinnin kriteerit
Sääkslahti, Arja; Koponen, Jouni; Pietilä, Matti (Liikunnan ja terveystiedon opettajat ry., 2021)
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.