Does spoken language proficiency reflect foreign accent and ease of understanding?
Tergujeff, E. Does spoken language proficiency reflect foreign accent and ease of understanding?. In Open Accessible Summaries in Language Studies (OASIS). University of York. https://oasis-database.org/concern/summaries/z316q2004?locale=en
Tekijät
Päivämäärä
2021Tekijänoikeudet
© Author, 2021
Julkaisija
University of YorkKuuluu julkaisuun
Open Accessible Summaries in Language Studies (OASIS)Asiasanat
Alkuperäislähde
https://oasis-database.org/concern/summaries/z316q2004?locale=enJulkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/164805717
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Rahoittaja(t)
Suomen AkatemiaRahoitusohjelmat(t)
Tutkijatohtori, SALisätietoja rahoituksesta
Suomen Akatemia 315980.Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Second language comprehensibility and accentedness across oral proficiency levels : A comparison of two L1s
Tergujeff, Elina (Elsevier BV, 2021)Second language comprehensibility and accentedness are highly complex phenomena, and numerous studies have been conducted to better understand these constructs. However, research has seldom addressed L2 comprehensibility ... -
Finnish listeners’ perceptions of other non-native English speakers’ accents
Obeda, Lily (2020)As the role of English language broadens in the world, it is important to note how different users of English perceive their language peers in second language settings, and to understand what factors go into those ratings. ... -
Second Language Learners Listening to their Peers: Is There a Shared L1 Effect for L2 Comprehensibility and Accentedness?
Tergujeff, Elina (De Gruyter, 2023)Aiemmassa vieraan kielen havaitsemista koskevassa tutkimuksessa on käynyt ilmi, että kuulijat saattavat hyötyä siitä, että heillä on sama ensikieli kuin puhujilla. Esimerkiksi espanjankielisten on helppo ymmärtää ... -
Students’ spoken English comfortability in Finnish university classrooms
Rundgren, Nico (2023)Kieliahdistus on kielenoppimiseen liittyvää ja sille ominaista ahdistusta, joka ilmenee negatiivisina tuntemuksina kielestä ja sen käytöstä. Sitä on tutkittu jo ennestään melko paljon, mm. Horwitz ja muut (1986) ja myöhemmin ... -
Finnish upper secondary school students’ perspectives on self-assessment of English oral skills
Suomalainen, Enni (2022)Itsearviointitaidot ja niiden kehittäminen ovat nykyään selkeä osa sekä perusopetuksen että lukion arviointikulttuuria (NCCBE 2016, NCCGUSE 2020). Esimerkiksi Nieminen (2019) on todennut, että itsearviointia on tärkeä ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.