dc.contributor.advisor | Mård-Miettinen, Karita | |
dc.contributor.author | Brunni, Maija | |
dc.date.accessioned | 2022-12-27T06:24:43Z | |
dc.date.available | 2022-12-27T06:24:43Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/84583 | |
dc.description.abstract | Tämän pro gradu -tutkielman tuloksena syntynyt materiaalipaketti on suunniteltu vastaamaan perusopetuksen opetussuunnitelman perusteiden (POPS2014) tavoitteita koskien englannin kielen oppiainetta vuosiluokilla 3.–6. Materiaalipaketti on suunniteltu opetussuunnitelman perusteista nousevien tavoitteiden lisäksi teoriakehyksen pohjalta. Teoriakehyksessä on esitelty oppilaan englannin oppimista draamakasvatuksen menetelmin. Teoriassa on käyty läpi erilaisia draaman luokitteluja sekä sitä, miten eri oppimisteoriat tukevat draamakasvatuksen käyt-tämistä englannin opetuksessa. Teoriakehyksen toinen luku keskittyy toimijuuteen ja sen alakäsitteenä intersubjektiivisuuteen ja niiden vahvistamisen hyötyihin opetettaessa englantia draamamenetelmin.
Materiaalipaketti sisältää draamaharjoitteita eri teemojen ympärille koottuna. Harjoitteiden teemoittelu perustuu draamakasvatuksen eri osa-alueisiin. Englannin kielen tavoitteisen osalta harjoitteissa keskeisimmäksi nousee vuorovaikutus. Niissä harjoitellaan myös luetun ja kuullun ymmärtämistä sekä kirjoittamista.
Valmis materiaali soveltuu käytettäväksi kokonaisuudessaan alusta loppuun tai soveltuvin osin. Materiaalin tarkoitus on kannustaa ja tukea opettajia kokeilemaan draamamenetelmiä englannin opetuksessa monipuolisesti. Vaikka materiaalipaketti on suunniteltu perusopetuksen vuosiluokille 3—6 on sitä mahdollista käyttää myös muilla luokka-asteilta soveltuvin osin. | fi |
dc.format.extent | 65 | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | In Copyright | en |
dc.subject.other | EFL | |
dc.subject.other | material package | |
dc.title | Drama education and agency in EFL learning : a material package for primary school | |
dc.type | master thesis | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-202212275818 | |
dc.type.ontasot | Pro gradu -tutkielma | fi |
dc.type.ontasot | Master’s thesis | en |
dc.contributor.tiedekunta | Humanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekunta | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Faculty of Humanities and Social Sciences | en |
dc.contributor.laitos | Kieli- ja viestintätieteiden laitos | fi |
dc.contributor.laitos | Department of Language and Communication Studies | en |
dc.contributor.yliopisto | Jyväskylän yliopisto | fi |
dc.contributor.yliopisto | University of Jyväskylä | en |
dc.contributor.oppiaine | Englannin kieli | fi |
dc.contributor.oppiaine | English | en |
dc.type.coar | http://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc | |
dc.rights.accesslevel | openAccess | |
dc.type.publication | masterThesis | |
dc.contributor.oppiainekoodi | 301 | |
dc.subject.yso | toimijuus | |
dc.subject.yso | intersubjektiivisuus | |
dc.subject.yso | oppimateriaali | |
dc.subject.yso | draamakasvatus | |
dc.subject.yso | englannin kieli | |
dc.subject.yso | opetus | |
dc.subject.yso | draamapedagogiikka | |
dc.subject.yso | oppiminen | |
dc.subject.yso | opetusmenetelmät | |
dc.subject.yso | kielen oppiminen | |
dc.subject.yso | ilmaisukasvatus | |
dc.subject.yso | human agency | |
dc.subject.yso | intersubjectivity | |
dc.subject.yso | study material | |
dc.subject.yso | drama education | |
dc.subject.yso | English language | |
dc.subject.yso | teaching and instruction | |
dc.subject.yso | drama pedagogy | |
dc.subject.yso | learning | |
dc.subject.yso | educational methods | |
dc.subject.yso | language learning | |
dc.subject.yso | drama education | |
dc.format.content | fulltext | |
dc.rights.url | https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/ | |
dc.type.okm | G2 | |