Show simple item record

dc.contributor.advisorClements, Kati
dc.contributor.authorKeränen, Joni
dc.date.accessioned2022-12-13T07:35:15Z
dc.date.available2022-12-13T07:35:15Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/84313
dc.description.abstractTämän tutkimuksen tarkoituksena on selvittää tekijöitä jotka johtavat asiakastyytyväisyyteen projektinhallinnassa ja joiden avulla asiakastyytyväisyyttä voidaan arvioida. Tavallisesti asiakastyytyväisyys on nähty osana projektien onnistumista projektin tuotteen osana. Projektin onnistumisen määrittäminen on haasteellinen termi määritellä, mikä tekee aiheen tutkimuksesta arvokkaan. Tämä tutkielma sisältää kirjallisuuskatsauksen aiheesta sekä tapaustutkimus kohdeorganisaatiossa Valtion tieto- ja viestintätekniikkakeskuksessa Valtorissa. Tutkimuksia julkisella sektorilla ei ole saatavilla runsaasti, mikä tekee tutkimuksesta tarpeellisen. Kirjallisuuskatsauksesta ja tapaustutkimuksesta saatiin tietoa 14:stä eri-laisesta tekijästä asiakastyytyväisyyteen ja niiden sovellettavuutta arvioitiin kohdeorganisaatiolle. Useat tekijöistä ovat organisaation saavutettavissa, mutta tulokset osoittavat että ne tekijät, jotka saavutettaisiin agiilien metodien avulla ovat saavuttamattomissa. Tämä tutkimus esittää, että agiilit tai hybridi metodit voivat johtaa asiakastyytyväisyyteen IT-projekteissa. Näiden metodien toteuttettavuus julkisen sektorin organisaatiossa vaatii kuitenkin lisää tutkimusta jotta niiden käytännöllisyyttä voidaan arvioida.fi
dc.description.abstractThe purpose of this thesis is to identify factors leading to customer satisfaction in project management and how customer satisfaction can be evaluated. Conventionally customer satisfaction in projects has been defined as a part of project success with project deliverables. Project success itself has been a challenging concept to determine which makes the research on it valuable. The study contains a literature review on the subject and empirical research on the target organization government ICT centre Valtori. Research on customer satisfaction in the public sector is limited, which makes the research on it needed. From the literature and the case study results 14 different factors for customer satisfaction were determined and analyzed for their applicability for the target organization. There were several factors found to be achievable for the organization, but the results suggest that factors that are achieved via agile methods are currently unfeasible for the company. This study suggests that using agile or hybrid methods could lead to customer satisfaction in IT-projects. The feasibility of such methods in public organization should be tested further for concrete measures on practicality.en
dc.format.extent52
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoen
dc.subject.otherproject success
dc.subject.otherproject life cycle
dc.subject.otherhybrid methods
dc.titleDeveloping IT project management model which affects customer satisfaction : case study of government ICT centre Valtori
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202212135570
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaInformaatioteknologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Information Technologyen
dc.contributor.laitosInformaatioteknologiafi
dc.contributor.laitosInformation Technologyen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineTietojärjestelmätiedefi
dc.contributor.oppiaineInformation Systems Scienceen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi601
dc.subject.ysoasiakastyytyväisyys
dc.subject.ysoprojektit
dc.subject.ysoprojektijohtaminen
dc.subject.ysolaadunhallinta
dc.subject.ysojohtaminen
dc.subject.ysoketterät menetelmät
dc.subject.ysoprojektinhallinta
dc.subject.ysoorganisaatiot
dc.subject.ysokehittäminen
dc.subject.ysocustomer satisfaction
dc.subject.ysoprojects
dc.subject.ysoproject leadership
dc.subject.ysoquality management
dc.subject.ysoleadership (activity)
dc.subject.ysoagile methods
dc.subject.ysoproject management
dc.subject.ysoorganisations (systems)
dc.subject.ysodevelopment (active)
dc.format.contentfulltext
dc.type.okmG2


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record