Kehitystiimin motivointi ja projektin onnistuminen
Tekijät
Päivämäärä
2023Tekijänoikeudet
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
Tässä tutkimuksessa perehdytään siihen, miten ohjelmistokehitystiimiä voidaan motivoida ja kuinka se voisi osallistua tietoteknisen projektin suunnitteluvaiheeseen aktiivisesti. Käytännön työn tekijöiden osaamisen hyödyntäminen voi johtaa parempaan lopputulokseen kaikkien projektin osapuolien kannalta. Suunnitteluvaihe todetaan tässä tutkimuksessa projektin onnistumisen kannalta kriittiseksi. Tutkielman perusteella voidaan todeta, että liiketoimintatiimien ja kehitystiimien osaaminen täydentävät toisiaan. Hyvä tiimihenki ja yhteistyö sekä yhteiset tavoitteet lisäävät motivaatiota ja sitä kautta kehitystiimin sitoutumista ja tehokkuutta. This study examines how a software development team can be motivated and how it could actively participate in the planning phase of an IT-project. Utilizing the expertise of the practical workers can lead to better outcomes for all project stakeholders. The plan- ning phase is identified as critical for the project success in this study. This study indicates that the skills and knowledge of business teams and development teams complement each other. Good team spirit and collaboration, along with shared goals, enhance motivation and, consequently, the commitment and efficiency of the development team.
Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kandidaatintutkielmat [5327]
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Why do software development projects fail? : emphasising the supplier's perspective and the project start-up
Savolainen, Paula (University of Jyväskylä, 2011) -
Supporting the success of an information systems project : viewpoints on education and replacement of the project manager
Pirhonen, Maritta (University of Jyväskylä, 2013) -
Developing IT project management model which affects customer satisfaction : case study of government ICT centre Valtori
Keränen, Joni (2022)Tämän tutkimuksen tarkoituksena on selvittää tekijöitä jotka johtavat asiakastyytyväisyyteen projektinhallinnassa ja joiden avulla asiakastyytyväisyyttä voidaan arvioida. Tavallisesti asiakastyytyväisyys on nähty osana ... -
Sosiaalinen media projektin johtamisessa
Riihisaari, Janni (2015) -
Miksi IT-projektit epäonnistuvat? : kriittisten menestystekijöiden arviointi
Ilkka, Kasperi (2022)IT-projekteille on tunnusomaista niiden monimutkaisuus ja korkea epäonnistumisaste. Epäonnistumiseen vaikuttavat useat eri tekijät ja vaikka niitä on opittu tunnistamaan paremmin, ilmenee IT-projektien toteuttamisessa ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.