University of Jyväskylä | JYX Digital Repository

  • English  | Give feedback |
    • suomi
    • English
 
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  • JYX
  • Opinnäytteet
  • Pro gradu -tutkielmat
  • View Item
JYX > Opinnäytteet > Pro gradu -tutkielmat > View Item

Developing IT project management model which affects customer satisfaction : case study of government ICT centre Valtori

Thumbnail
View/Open
1.0 Mb

Downloads:  
Show download detailsHide download details  
Authors
Keränen, Joni
Date
2022
Discipline
TietojärjestelmätiedeInformation Systems Science
Copyright
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.

 
Tämän tutkimuksen tarkoituksena on selvittää tekijöitä jotka johtavat asiakastyytyväisyyteen projektinhallinnassa ja joiden avulla asiakastyytyväisyyttä voidaan arvioida. Tavallisesti asiakastyytyväisyys on nähty osana projektien onnistumista projektin tuotteen osana. Projektin onnistumisen määrittäminen on haasteellinen termi määritellä, mikä tekee aiheen tutkimuksesta arvokkaan. Tämä tutkielma sisältää kirjallisuuskatsauksen aiheesta sekä tapaustutkimus kohdeorganisaatiossa Valtion tieto- ja viestintätekniikkakeskuksessa Valtorissa. Tutkimuksia julkisella sektorilla ei ole saatavilla runsaasti, mikä tekee tutkimuksesta tarpeellisen. Kirjallisuuskatsauksesta ja tapaustutkimuksesta saatiin tietoa 14:stä eri-laisesta tekijästä asiakastyytyväisyyteen ja niiden sovellettavuutta arvioitiin kohdeorganisaatiolle. Useat tekijöistä ovat organisaation saavutettavissa, mutta tulokset osoittavat että ne tekijät, jotka saavutettaisiin agiilien metodien avulla ovat saavuttamattomissa. Tämä tutkimus esittää, että agiilit tai hybridi metodit voivat johtaa asiakastyytyväisyyteen IT-projekteissa. Näiden metodien toteuttettavuus julkisen sektorin organisaatiossa vaatii kuitenkin lisää tutkimusta jotta niiden käytännöllisyyttä voidaan arvioida. ...
 
The purpose of this thesis is to identify factors leading to customer satisfaction in project management and how customer satisfaction can be evaluated. Conventionally customer satisfaction in projects has been defined as a part of project success with project deliverables. Project success itself has been a challenging concept to determine which makes the research on it valuable. The study contains a literature review on the subject and empirical research on the target organization government ICT centre Valtori. Research on customer satisfaction in the public sector is limited, which makes the research on it needed. From the literature and the case study results 14 different factors for customer satisfaction were determined and analyzed for their applicability for the target organization. There were several factors found to be achievable for the organization, but the results suggest that factors that are achieved via agile methods are currently unfeasible for the company. This study suggests that using agile or hybrid methods could lead to customer satisfaction in IT-projects. The feasibility of such methods in public organization should be tested further for concrete measures on practicality. ...
 
Keywords
project success project life cycle hybrid methods asiakastyytyväisyys projektit projektijohtaminen laadunhallinta johtaminen ketterät menetelmät projektinhallinta organisaatiot kehittäminen customer satisfaction projects project leadership quality management leadership (activity) agile methods project management organisations (systems) development (active)
URI

http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202212135570

Metadata
Show full item record
Collections
  • Pro gradu -tutkielmat [24987]

Related items

Showing items with similar title or keywords.

  • Supporting the success of an information systems project : viewpoints on education and replacement of the project manager 

    Pirhonen, Maritta (University of Jyväskylä, 2013)
  • Haasteet projektitoimiston ja ketterän projektinhallinnan menetelmän yhdistämisessä 

    Ström, Jenni (2021)
    Liiketoiminnan kehittyessä yhä projektivetoisemmaksi, projektien määrä ja niiden kompleksisuus ovat johtaneet organisaatiot tarttumaan keskitettyjen projektinhallinnan keinoihin. Tätä varten organisaatiot ovat implementoineet ...
  • Why do software development projects fail? : emphasising the supplier's perspective and the project start-up 

    Savolainen, Paula (University of Jyväskylä, 2011)
  • Projektien menestystekijät ketterillä menetelmillä : projektipäällikön näkökulma 

    Haapio, Janne (2017)
    Mediasta voimme jatkuvasti seurata, kuinka yhä useampi projekti, etenkin IT-projekti kohtaa toteuttamisen vaiheissa ongelmia, tai jopa epäonnistuu täysin. Tämän vuoksi on erittäin tärkeää tutkia niitä menestystekijöitä, ...
  • Quality culture boosts agile transformation : Action research in a business‐to‐business software business 

    Saarikallio, Matti; Tyrväinen, Pasi (John Wiley & Sons, 2023)
    Agile methodologies are sometimes adopted, with the assumption that benefits can be attained by only using a set of best practices, which can sometimes work to a degree. In this paper, a case is discussed where a ...
  • Browse materials
  • Browse materials
  • Articles
  • Conferences and seminars
  • Electronic books
  • Historical maps
  • Journals
  • Tunes and musical notes
  • Photographs
  • Presentations and posters
  • Publication series
  • Research reports
  • Research data
  • Study materials
  • Theses

Browse

All of JYXCollection listBy Issue DateAuthorsSubjectsPublished inDepartmentDiscipline

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics
  • How to publish in JYX?
  • Self-archiving
  • Publish Your Thesis Online
  • Publishing Your Dissertation
  • Publication services

Open Science at the JYU
 
Data Protection Description

Accessibility Statement

Unless otherwise specified, publicly available JYX metadata (excluding abstracts) may be freely reused under the CC0 waiver.
Open Science Centre