Sensitiivisen tutkimusprosessin eettinen suunnittelu
Hämeenaho, P., & Väkeväinen, N. (2022). Sensitiivisen tutkimusprosessin eettinen suunnittelu. In O. Fingerroos, K. Kajander, & T.-R. Lappi (Eds.), Kulttuurien tutkimuksen menetelmät (pp. 90-115). Suomalaisen Kirjallisuuden Seura. Tietolipas, 274. https://oa.finlit.fi/site/books/e/10.21435/tl.274/
Published in
TietolipasDate
2022Copyright
© 2022 Outi Fingerroos, Konsta Kajander, Tiina-Riitta Lappi ja SKS
Publisher
Suomalaisen Kirjallisuuden SeuraParent publication ISBN
978-951-858-571-1Is part of publication
Kulttuurien tutkimuksen menetelmätISSN Search the Publication Forum
0562-6129Keywords
Original source
https://oa.finlit.fi/site/books/e/10.21435/tl.274/Publication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/160101655
Metadata
Show full item recordCollections
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Reasons for qualitative psychologists to share human data
Karhulahti, Veli‐Matti (Wiley, 2023)Qualitative data sharing practices in psychology have not developed as rapidly as those in parallel quantitative domains. This is often explained by numerous epistemological, ethical and pragmatic issues concerning qualitative ... -
Tutkimusetiikka ja hyvä tieteellinen käytäntö
Fingerroos, Outi; Kokko, Marja (Suomalaisen Kirjallisuuden Seura, 2022) -
Digitaalinen etnografia kulttuurien tutkimuksessa
Hänninen, Riitta; Turtiainen, Riikka (Suomalaisen Kirjallisuuden Seura, 2022) -
Lapset kansainvälisissä lastensuojelututkimuksissa : tutkimuseettinen näkökulma
Kiili, Johanna; Moilanen, Johanna (Nuorisotutkimusverkosto; Nuorisotutkimusseura ry, 2019) -
Enhancing Ethical Research Participation and Inclusion of Marginalized Adult Migrant Learners : An Early Career Researcher's Perspective
Malessa, Eva (Freie Universität Berlin, 2023)With this article I aim to raise awareness of the underrepresentation of adult migrant learners with limited educational experience, so-called LESLLA (literacy education and second language learning for adults) learners, ...