Liikunnasta läksyjä : miksi ei?
Kääpä, M. (2022). Liikunnasta läksyjä : miksi ei?. Liito : Liikunnan ja terveystiedon opettaja, 2022(4), 34-36.
Julkaistu sarjassa
Liito : Liikunnan ja terveystiedon opettajaTekijät
Päivämäärä
2022Tekijänoikeudet
© 2022 Liikunnan ja terveystiedon opettajat ry
"Eihän liikunnasta voi olla läksyjä!" on yleinen aikuisten kommentti liikuntaläksyihin, kun taas "Miksi ei?" vastasivat yläkouluikäiset tytöt tiedustellessani heidän mielipidettään liikunnallisista kotitehtävistä eli liikuntaläksyistä. "Onhan kaikista musitakin oppiaineista läksyjä, miksei sitten liikunnasta?". Tekstissä avataan väitöstutkimuksen " Understanding and Promoting Physical Activity among Finnish Adolescent Girls : the Role of Active Physical Education Homework" sisältöä.
Julkaisija
Liikunnan ja terveystiedon opettajat ryISSN Hae Julkaisufoorumista
2242-0134Asiasanat
Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/164279126
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Liikuntatieteiden tiedekunta [3120]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Juniorigolfareiden motivaatio ja viihtyminen golfharrastuksessa ja koululiikunnassa
Nieminen, Reetu; Nieminen, Pipsa (Liikuntatieteellinen Seura, 2012)Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää ja vertailla juniorigolfareiden motivaatiota ja viihtymistä golfharjoituksissa ja koululiikunnassa sekä etsiä motivaatiomuuttujia, jotka selittävät parhaiten viihtymistä golfharjoituksissa ... -
Uusi suositus lapsille ja nuorille : tunti päivässä liikkumista
Sääkslahti, Arja; Tammelin, Tuija; Vasankari, Tommi; Korsberg, Minttu (Liikuntatieteellinen seura, 2021)Uudistunut liikkumissuositus lapsille ja nuorille suosittaa kaikille 7−17-vuotiaille monipuolista, reipasta ja rasittavaa liikkumista vähintään 60 minuuttia päivässä yksilölle sopivalla tavalla, ikä huomioiden. Runsasta ... -
Liikuntaopo tukemassa inaktiivisten tyttöjen liikunnan lisäämistä
Saraste, Natalia; Soronen, Elisa (2017)Natalia Saraste ja Elisa Soronen (2017). Liikuntaopo tukemassa inaktiivisten tyttöjen liikunnan lisäämistä. Liikuntakasvatuksen laitos, Jyväskylän yliopisto. Liikuntapedagogiikan pro gradu -tutkielma, 110 s., 5 ... -
LIITU 2020 : Liikkuminen vähenee siirryttäessä perusopetuksesta toiselle asteelle
Kokko, Sami (Liikuntatieteellinen seura, 2021)Vain joka seitsemäs lukiolainen liikkuu reippaastti päivittäin vähintään tunnin. Lukiolaisille kertyy keskimäärin 6 178 askelta päivässä. Heidän vanhemmilta ja kaverilta saamansa liikunnallinen tuki oli vähäisempää kuin ... -
Yläkoululaisten kokemuksia liikunnanopetuksen tavoitteista ja niiden eroavaisuuksista oppilasryhmissä
Joensuu, Hanna (2021)Tämän pro gradu -tutkielman tarkoituksena oli selvittää 7.- ja 9. -luokkalaisten oppilaiden kokemuksia liikunnanopetuksen tavoitteiden tärkeydestä. Lisäksi tarkoituksena oli tarkastella eroja fyysisen aktiivisuuden, ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.