Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorNiininen, Outi
dc.contributor.authorSalonen, Essi
dc.date.accessioned2022-12-08T10:32:44Z
dc.date.available2022-12-08T10:32:44Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/84238
dc.description.abstractKesällä ja alkusyksystä 2021 maailma alkoi pikkuhiljaa avautumaan COVID-19 pandemian aiheuttamista suluista. Rokotekattavuus varsinkin EU-alueella oli noussut hyvää tahtia ja EU:ssa otettiin käyttöön COVID-todistus, joka mahdollisti paremman liikkumisen EU:n sisällä. Syksyllä rajansa helpommalle matkustamiselle avasivat myös muun muassa Thaimaa ja USA. Tässä tutkimuksessa tutkittiin Finnairin Facebook-viestintää kesä-joulukuussa 2021. Tarkoituksena oli selvittää miten ja kuinka paljon Finnair viesti koronasta ajanjakson aikana sekä millaista osallistamista Finnairilla oli Facebookissa. Finnair valikoitui tähän työhön siitä syystä, että se on suomalainen lentoyhtiö ja he ovat aktiivisia sosiaalisessa mediassa. Facebook valittiin tutkimukseen siksi, että sen nähdään olevan sosiaalisten medioiden markkinajohtaja. Finnairilla on myös suurin seuraajamäärä Facebookissa ja he viestivät siellä suomeksi, kohdistaen viestejään suomalaisiin kuluttajiin. Tutkimuksessa hyödynnettiin kvantitatiivisia sekä kvalitatiivisia menetelmiä. Viestien sisältöä analysoitiin käyttäen kvalitatiivisia menetelmiä ja osallistamista analysoitiin käyttäen avuksi kvantitatiivisia menetelmiä. Tutkimuksen aineisto kerätiin koodikirjaan Finnairin Facebookista. Tutkimuksen tuloksista käy ilmi, kuinka maailman tapahtumat vaikuttivat myös Finnairin Facebook-viestintään. Eri kuukausina nousi vahvemmin esille eri teemat. Osallistamista tutkittaessa huomattiin kuluttajien kaipaavan viestejä, jotka teemaltaan keskittyvät joko kaukomaihin tai esimerkiksi yrityksen henkilökunnan esittelyyn tai muuhun kevyempään, ei myyvään, sisältöön. Viesteissä ei tarvinnut olla call to actionia tai hashtageja, mutta kuva tai videon olemassaolo oli toivottavaa. Tyyliltään viesti sai olla joko toteava tai vahvistava.fi
dc.format.extent52
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofi
dc.titleFinnairin Facebook-viestintä COVID-19 pandemian aikana
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202212085500
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaKauppakorkeakoulufi
dc.contributor.tiedekuntaSchool of Business and Economicsen
dc.contributor.laitosTaloustieteetfi
dc.contributor.laitosBusiness and Economicsen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineMarkkinointifi
dc.contributor.oppiaineMarketingen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi20423
dc.subject.ysososiaalinen media
dc.subject.ysoCOVID-19
dc.subject.ysoFacebook
dc.subject.ysoviestintä
dc.subject.ysolentoyhtiöt
dc.subject.ysomarkkinointi
dc.subject.ysopandemiat
dc.subject.ysoosallistaminen
dc.format.contentfulltext
dc.rights.accessrightsTekijä ei ole antanut lupaa avoimeen julkaisuun, joten aineisto on luettavissa vain Jyväskylän yliopiston kirjaston arkistotyösemalta. Ks. https://kirjasto.jyu.fi/kokoelmat/arkistotyoasema..fi
dc.rights.accessrightsThe author has not given permission to make the work publicly available electronically. Therefore the material can be read only at the archival workstation at Jyväskylä University Library (https://kirjasto.jyu.fi/collections/archival-workstation).en
dc.type.okmG2


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot