Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.authorHaapanen, Katja
dc.contributor.authorSaloranta, Antti
dc.contributor.authorPeltola, Kimmo O.
dc.contributor.authorTamminen, Henna
dc.contributor.authorPeltola, Maija S.
dc.contributor.editor
dc.date.accessioned2022-11-30T10:36:54Z
dc.date.available2022-11-30T10:36:54Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.citationHaapanen, K., Saloranta, A., Peltola, K., Tamminen, H., Peltola, M. (2022). Fonetiikan tutkijat etsivät keinoja englannin ääntämisen tukemiseen ja kieliperinnön säilyttämiseen Namibiassa. <em>Kieli, koulutus ja yhteiskunta</em>.13(6). https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-marraskuu-2022/fonetiikan-tutkijat-etsivat-keinoja-englannin-aantamisen-tukemiseen-ja-kieliperinnon-sailyttamiseen-namibiassa
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/84160
dc.description.abstractSuomessa hyvä englannin taito tuo usein lisäetua työelämässä ja avaa ovia kansainvälistymiseen niin vapaa-ajalla kuin uralla. Namibiassa englannin kielitaito puolestaan on koulutuksen avain, jota ilman opinnoissa eteneminen voi muuttua mahdottomaksi. Monien paikallisten alkuperäiskielten arvostus on vähäistä, eikä niillä ole mahdollista saada opetusta ensimmäisten kouluvuosien jälkeen. Tanssi uhanalaisten kielten ja foneettisen maailman tulkkina (Tiede, Tanssi ja Fonetiikka, T&T&F) on Turun yliopiston Learning, Age & Bilingualism -laboratorion (LAB-lab) kolmevuotinen hanke, jonka tavoitteena on fonetiikan keinoin helpottaa siirtymää kotikielisestä opetuksesta englanninkieliseen koulunkäyntiin sekä lisätä kielellisen monimuotoisuuden arvostusta Namibiassa.fi
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofin
dc.publisherSoveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto
dc.relation.ispartofseriesKieli, koulutus ja yhteiskunta
dc.relation.urihttps://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-marraskuu-2022/fonetiikan-tutkijat-etsivat-keinoja-englannin-aantamisen-tukemiseen-ja-kieliperinnon-sailyttamiseen-namibiassa
dc.rightsCC BY 4.0
dc.subject.otherNamibia
dc.subject.otherkieliperintö
dc.titleFonetiikan tutkijat etsivät keinoja englannin ääntämisen tukemiseen ja kieliperinnön säilyttämiseen Namibiassa
dc.typejournal article
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202404152897
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501
dc.description.reviewstatusnonPeerReviewed
dc.relation.issn1799-0181
dc.relation.numberinseries6
dc.relation.volume13
dc.type.versionpublishedVersion
dc.rights.copyright© Kirjoittajat, 2022
dc.rights.accesslevelopenAccess
dc.subject.ysouhanalaiset kielet
dc.subject.ysotanssi
dc.subject.ysoalkuperäiskielet
dc.subject.ysoääntäminen
dc.subject.ysofonetiikka
dc.format.contentfulltext
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p555
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p1278
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p17308
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p7303
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p4532
dc.rights.urlhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot

CC BY 4.0
Ellei muuten mainita, aineiston lisenssi on CC BY 4.0