Toward a contextualized understanding of inside sales : the role of sales development in effective lead funnel management
Terho, H., Salonen, A., & Yrjänen, M. (2022). Toward a contextualized understanding of inside sales : the role of sales development in effective lead funnel management. Journal of Business and Industrial Marketing, 38(2), 337-352. https://doi.org/10.1108/jbim-12-2021-0596
Julkaistu sarjassa
Journal of Business and Industrial MarketingPäivämäärä
2022Tekijänoikeudet
© Harri Terho, Anna Salonen and Meri Yrjänen
Purpose
The purpose of this study is to provide a contextualized understanding of how business-to-business (B2B) firms use the sales development function for efficient and effective lead funnel management.
Design/methodology/approach
The authors adopted a qualitative field-study approach and interviewed 13 people from eight firms. While software as a service (SaaS) firms are the most prevalent application context for the sales development function, the authors also included respondents from non-SaaS firms to develop an in-depth understanding of the contextualized nature of the sales development process.
Findings
Sales development processes can be applied in outbound prospect-focused, outbound account-based, inbound prospect-focused and inbound account-based lead management contexts. The sales development processes of lead research, engagement and handover vary depending on the nature of the lead management context. These processes are supported by the appropriate design of organizational, technological and people platforms.
Practical implications
The authors explain how sales development as a form of inside sales can support effective lead funnel management in B2B firms through technology-enabled lead research and nurture processes designed to prepare customers for meaningful conversations with field sales.
Originality/value
To the best of the authors’ knowledge, this study is the first to focus purely on the sales development function as a form of inside sales. They explain how the sales development processes relating to lead research, engagement and handover are conducted in four distinct application contexts to qualify leads for the outside salesforce.
...
Julkaisija
EmeraldISSN Hae Julkaisufoorumista
0885-8624Asiasanat
Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/156793881
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kauppakorkeakoulu [1381]
Lisätietoja rahoituksesta
This research was partly funded by the Finnish Foundation for Economic Education (LSR). Grant no: Managing the new B2B sales imperative: The role of sales enablement in facilitating digitally supported customer purchase journeys.Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Value creation through digital value-based selling activities
Tiainen, Petra (2023)Paine digitalisaatioon haastaa personoituja ratkaisuja tarjoavia B2B-yrityksiä. Vaikka yhä useampi B2B-asiakas suosii ostamista verkossa, hybridiratkaisuita tarjoavien B2B-yritysten katsotaan yhä olevan digitaalisen siirtymän ... -
E-commerce analytics as B2B sales and marketing performance enabler : a case study in spare parts business
Ylinen, Sari (2019)Verkkokaupankäynnistä kerättävä analytiikka on kasvava ala, ja sen suosio yritystenvälisessä liiketoiminnassa on nousussa. Verkkokauppaliiketoiminta on saanut huomioita akateemiselta yhteisöltä, mutta se miten verkkokaupoista ... -
Agile logic for SaaS implementation : Capitalizing on marketing automation software in a start-up
Mero, Joel; Leinonen, Miira; Makkonen, Hannu; Karjaluoto, Heikki (Elsevier, 2022)The emergence of Software-as-a-Service (SaaS) has facilitated agile technology implementation that focuses on iterative adaptations via learning by doing rather than the realization of a predesigned implementation plan. ... -
SaaS-myynnin mallit B2B-liiketoiminnassa
Seppänen, Santtu (2021)Tutkielmassa käsitellään Software-as-a-Service (SaaS) -liiketoimintaa sekä perehdytään tutkittuihin SaaS-myynnin malleihin. SaaS-tuotteet ja SaaS-liiketoimintamalli on suhteellisen uusi markkina, joka nähdään todella ... -
Account-based marketing concept and process
Peuhkuri, Alvar (2021)Account-based markkinointi (kirjoittaja ehdottaa suomenkielistä termiä ”asiakasperusteinen markkinointi) on noussut viimeisten vuosien aikana kuumaksi ja paljon puhutuksi aiheeksi. Tietotekniikan sekä teknologian kehityksen ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.