Korkeakouluasteen avointen etäopintojaksojen suorittamisen eri vaiheiden riskitekijät
Lyyra, P., Anttonen, S., Oksanen, A., Waselius, T., Waselius, S., Hietalahti, M., Lehtonen, K., & Uotinen, V. (2022). Korkeakouluasteen avointen etäopintojaksojen suorittamisen eri vaiheiden riskitekijät. Yliopistopedagogiikka, 29(1). https://lehti.yliopistopedagogiikka.fi/2022/08/22/korkeakouluasteen-avointen-etaopintojaksojen-suorittamisen-eri-vaiheiden-riskitekijat/
Published in
YliopistopedagogiikkaAuthors
Date
2022Copyright
© Kirjoittajat, 2022
Osana opetuksen tutkimuspohjaista kehittämistä pyrimme erityisesti tukemaan etäopintoihin sitoutumista, joka on yleisesti kontaktiopiskeluun sitoutumista heikompaa. Kehitystyön tueksi kartoitimme verkkokyselyllä sitoutumisen riskitekijöitä etäopintoja suorittavilla opiskelijoilla Jyväskylän yliopiston avoimessa yliopistossa. Keskityimme opintojakson suorittamisen ajalliseen ulottuvuuteen. Riskitekijät näyttävät vaihtelevan suorittamisen eri vaiheissa. Kaikkiin etäopiskelun haasteisiin ei ole mahdollista vaikuttaa, mutta ehdotamme kehitystoimenpiteitä sitoutumisen vahvistamiseksi.
Publisher
Yliopistopedagogiikan asiantuntija- ja yhteistyöverkosto Peda-forumISSN Search the Publication Forum
2242-8070Keywords
Original source
https://lehti.yliopistopedagogiikka.fi/2022/08/22/korkeakouluasteen-avointen-etaopintojaksojen-suorittamisen-eri-vaiheiden-riskitekijat/Publication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/151798140
Metadata
Show full item recordCollections
- Avoin yliopisto [167]
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Avoimen yliopiston nollasuorittajat – miksi opinnot eivät etene?
Maunula, Minna; Maunumäki, Minna; Anttonen, Sanna (Yliopistopedagogiikan asiantuntija- ja yhteistyöverkosto Peda-forum, 2021)Nykyinen koulutuspolitiikka vastaa työelämän muutostarpeisiin ohjaamalla työuran eri vaiheissa olevia aikuisia kehittämään osaamistaan jatkuvan oppimisen hengessä. Moni hakeutuu toiveikkaana avoimeen yliopistoon, mutta ... -
Perheellisten ja lapsettomien yliopisto-opiskelijoiden opintoihin kiinnittyminen keskellä koronaviruspandemiaa
Perämäki, Riikka; Kuosmanen, Anni; Tuhkala, Ari (Suomen kasvatustieteellinen seura, 2023)Keväällä 2020 yliopistot joutuivat siirtämään suurimman osan opetuksesta verkkoon koronapandemian vuoksi. Opiskeluolosuhteiden äkillinen muutos sekä pandemian pitkittyminen ovat aiheuttaneet huolta opiskelijoiden hyvinvoinnin ... -
The “Architectures” of Successful Remote Collaborative Problem Solving : Exploring Commitment in Dyadic Interaction
Pöysä-Tarhonen, Johanna; Awwal, Nafisa (International society of the learning sciences, 2022)During successful collaborative problem solving (CPS), participants are expected not only to share and process information to solve the task, but also to show responsiveness and commitment to their partners. Accordingly, ... -
Exploring and counteracting stage specific course completion risk factors in open higher education distance learning
Lyyra, Pessi; Anttonen, Sanna; Waselius, Tomi (Sciendo, 2024)A major challenge for distance learning in higher education is supporting course completion. Counteracting completion risk factors requires investigating their significance across (non)completion stages. We tested the ... -
Study engagement and burnout profiles among Finnish higher education students
Salmela-Aro, Katariina; Read, Sanna (Elsevier BV, 2017)A person-oriented approach was applied to identify profiles of study engagement and burnout (i.e., exhaustion, cynicism, inadequacy) in higher education in a large and representative sample of 12,394 higher education students ...